کد خبر: ۱۰۰۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 16 November 2021

به گزارش تابناک از بندر عباس محمد بدرقه پيرامون اخذ سند شش دانگ محله آيت الله غفاری از اداره ثبت اسناد و املاک گفت: با دستور و پيگيری های شهردار محترم و باهمت همكاران در واحد املاک و اراضی سند اين محله در تاريخ ١٠ آبانماه١٤٠٠بنام شهرداری بندر عباس ثبت،صادر و دريافت شد.
مدير حقوقی شهرداری بندر عباس گفت: با اخذ اين سند مشكلات ساكنين اين محله در حوزه اخذ پروانه ساخت، اخذ سند تک برگ با شرايط بسيار ويژه حل خواهد شد و شهروندان می‌توانند برای اخذ سند فقط با مراجعه به شهرداری روال قانونی را طی نموده و بدون مراجعه به اداره ثبت سند مالكيت خود را دريافت نمايند.
بدرقه افزود: اين مساله علاوه بر افزايش ارزش افزوده املاک شهرداری باعث جلوگيری از تعارض و تداخل اسناد مالكيت می‌گردد.
وی گفت: شهروندان می‌توانند بدون مراجعه به اداره ثبت و با هزينه‌ای بسيار اندک نسبت به انتقال و اخذ سند مالكيت واحد مسكونی خود اقدام نمايند.
اين مقام مسول اظهار داشت: اين كار بزرگ به همت وعملكرد جهادی شهردار و مجموعه همكاران به سر انجام مطلوب رسيده زيرا مساله سند مالكيت در بافت فرسوده شهر بندرعباس يكی از معظلات و مشكلات ديرينه مردم است كه شهردار با جديت به دنبال حل اين مشكل می‌باشند.
محمد بدرقه عنوان كرد: محدوده آيت الله غفاری در حال حاضر در اختيار شهرداری می‌باشد و بايد كليه املاک اختصاصی و عمومی شهرداری در سطح شهر دارای سند تک برگ باشند تا مشكلات حقوقی و مالكيتی شهرداری كاهش يابد.
وي خاطر نشان كرد: منازل مسكونی فاقد سند در محله آيت الله غفاری طبق مصوبه شورای شهر با قيمت هر متر مربع ١٠٠ هزار تومان و حداكثر ٣٠٠هزار تومان به ساكنين واگذار می‌شود و برای واگذاری نيازی به مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بندرعباس نيست.
مدير حقوقی شهرداری بندرعباس در ادامه گفت: مساحت اين ملک ٤٦٨٨٤٠.١٢متر مربع می‌باشد كه شامل بخش تجاری و مسكونی اين محله است و به طور كامل در اختيار و مالكيت شهرداری بندرعباس است.
وی با تاکید بر قاطعیت در تصمیم گیری های مهندس نوبانی شهردار بندرعباس بيان نمود: روند تعين تكليف اسناد مالكيت ديگر محلات در بافت فرسوده شهر در دستور كار مديريت حقوقی شهرداری بندرعباس می‌باشد كه در صورت دريافت سند از جانب شهرداری به اطلاع شهروندان خواهد رسيد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار