فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در نیمه دوم آبانماه در شهرستان پردیس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 20 November 2021

به گزارش تابناک تهران، بهزاد عبدبان فرمانده انتظامی شهرستان پردیس، صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در پردیس، اظهار کرد: در آغاز اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده وجرم خیز در نیمه دوم آبانماه شهرستان پردیس باحضور تمامی نیروهای تحت امر و کلیه آموزشهای لازم به نیروها ابلاغ و نیروها پس از آموزش با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی جهت اجرای حکم اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: درطرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز نیمه دوم آبانماه نیروها این فرماندهی موفق به کشف دو قبضه سلاح شکاری، دستگیری ۶ نفر و احضار ۲۰ نفر اراذل و اوباش سابقه دار و نامی، کشف بیش از ۹ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر به همراه ۴۴نفر خرده فروش شدند.

وی بیان کرد: طی این طرح موفق به دستگیری ۱۶ نفر معتادین متجاهر، کشف ۵۴فقره سرقت و دستگیری ۸۵ نفر سارق سابقه دار، کشف ۱۶ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتور سیکلت سرقتی، توقیف ۴۸ دستگاه خودرو، توقیف ۱۰ دستگاه موتور سیکلت، کشف یک مورد قتل، دستگیری ۶ نفر مفاسد اجتماعی و کلاهبردار، کشف ۶مورد پرونده جعل وکلاهبرداری و دستگیری دو نفر کلاهبردار، کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۳میلیارد ریال شده که با اجرای حکم وهماهنگی مقام محترم قضایی شدند.

دستبند پلیس بر دستان عامل انتشار تصاویر خشونت آمیز در پردیس

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در ادامه ضمن تاکید یر رسیدگی به فضای مجازی، گفت: در پی انتشار تصاویر خشونت آمیز در فصای مجازی وانتشار تصاویر سلاح سرد توسط فردی شرور موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود با تلاش بی وقفه ماموران پلیس مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

عبدیان با بیان اینکه متهم انگیزه خودرا قدرت نمایی اعلام کرده است گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

هشدار پلیس برای پیشگیری از وقوع سرقت خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به راهکار‌های پیشگیری از سرقت خودرو تشریح کرد: سارقان در بیشتر موارد در کمین خودرو‌هایی قرار دارند که صاحبان آن‌ها بدون رعایت نکات ایمنی، خودرو‌های خود را در مکانی پارک می‌کنند.  

وی افزود: سارقان از این فرصت استفاده می‌کنند و با شگرد‌های خاص خود لوازم داخل خودرو و در مواقعی خود خودرو را سرقت می‌کنند.

عبدیان ادامه داد: اکثر سرقت‌ها مربوط به خودرو‌هایی است که فاقد سیستم ضدسرقت هستند هر چه ضریب ایمنی خودرو افزایش یابد به همان میزان ضریب سرقت آن کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در ادامه ضمن اعلام هشدار‌های پیشگیری از سرقت خودرو گفت: ابتدا شهروندان باید خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند.

عبدیان اضافه کرد: شهروندان باید بدانند خودرو را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آن‌ها ندارند، قرار ندهند، همچنین به هنگام ترک خودرو خود، از قرار دادن سوئیچ بر روی آن جداً پرهیز شود.

وی تصریح کرد: همیشه هنگام ترک خودرو باید از بسته شدن درب‌ها و شیشه‌ها اطمینان حاصل شود و هرگز خودرو در اماکن خلوت و تاریک پارک نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس افزود: شهروندان باید هنگام ورود و خروج از پارکینگ منزل مراقب باشند که افراد غریبه وارد پارکینگ نشوند و حین گردش و تفریح، خودرو در مکانی امن و در صورت امکان در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک شود.

عبدیان تاکید کرد: در زمان خروج از پارکینگ منزل، ابتدا باید خودرو را خاموش کرد و سوئیچ را برداشته و سپس درب پارکینگ بسته شود و چنانچه اتومبیل در پارکینگ منزل پارک می‌شود، از قفل بودن درب‌های آن باید اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد: اگر خودرو به علت نقص فنی حرکت داده شود نباید اجازه داد که افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند و هنگام وقوع حادثه و مراجعه به مراکز درمانی باید خونسردی حفظ شود و در صورت ترک اتومبیل، آن را قفل کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اضافه کرد: هنگام تصادف یا نزاع‌هایی که احتمال ساختگی بودن آن‌ها وجود دارد، باید از خودرو مراقبت شود و با اطمینان از اینکه فرزند خردسال  در خودرو نشسته است، اتومبیل  رها نشود.

عبدیان تصریح کرد: هنگام ترک اتومبیل، اسناد و اوراق شناسایی و اموال با ارزش در داخل خودرو قرار داده نشود و از پذیرفتن هر نوع خوراکی و آشامیدنی از مسافران ناشناس خودداری شود زیرا ممکن است این افراد قصد مسموم کردن فرد را داشته باشند.

وی ابراز کرد: مالکان وسایل نقلیه، خودروی خود را به تعمیرگاه‌های غیر مجاز و ناشناس نسپارند، زیرا همواره احتمال ساخت سوئیچ یدکی و سرقت خودرو وجود دارد.

دستگیری سارق حرفه ای وسابقه دار در پردیس

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در ادامه گفت: ماموران پلیس امنیت شهرستان طی خبر واصله و پس از تحقیقات پلیسی یک نفر متهم سابقه دار را دستگیر وبا هماهنگی مقام محترم قضایی در بازرسی از منزل وی یک دستگاه موتور سیکلت سنگین،یک دستگاه موتور سیکلت با بدنه و موتور مخدوش و کشف پلاک سرقتی، ۵ حلقه رینگ خارجی خودرو،۴ دستگاه ضبط و پنل خودرو،یک دستگاه بیسیم معیوب و غیره را کشف و ضبط کردند.

عبدیان ادامه داد: با مشاهده مدارک و مستندات موجود به جرم خود مبنی بر چند فقره سرقت از خانه های شهروندان اعتراف کرد و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: در پایان از شهروندان خواست در حفظ اموال خود کوشا باشند و هر گونه موارد مشکوک را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار