کشور ایران استان‌های زیادی دارد. سه استان از استان‌های ایران در شمال کشور قرار گرفته‌اند. این سه استان که شامل مازندران، گیلان و گلستان می‌شود همگی به اسم شمال خوانده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 21 November 2021

جاذبه‌های دیدنی شمال ایران

این سه استان جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی دارد. برای رسیدن به شهرهای شمالی از مسیرهای مختلفی می‌توانید استفاده کنید. هر کدام از این استان‌ها برای مسافرت‌های چند روزه می‌توانند شما را سرگرم کنند. فریدون‌کنار، جواهرده، نمک‌آبرود، چالوس، نوشهر، بندرترکمن، بابلسر، رامسر، نور، تنکابن و... قسمتی از شهرهای استان‌های شمالی هستند.

کاخ چایخوران؛ چالوس

چالوس یکی از شهرهای استان مازندران است. شهر چالوس اماکن گردشگری زیاد دارد. یکی از این مکان‎ها کاخ چایخوران است. کاخ چایخوران یک بنای تاریخی است. چایخوران یک استراحتگاه است که در دوره پهلوی اول مورد استفاده بوده است. بنای چایخوران هفتاد سال پیش ساخته شده است.

چایخوران که نزدیک به ۴ هزارمتر وسعت دارد با معماری اروپایی بنا نهاده شده است. دلیل نام‌گذاری کاخ چایخوران همان‌گونه که از اسمش پیداست محلی برای استراحت و نوشیدن چای بوده است. تزئینات کاخ چایخوران بسیار ساده کار شده است. چایخوران دو ورودی در قسمت شرقی و غربی ساختمان دارد.

بخش‌های کاخ نیز شامل دو قسمت خدماتی و اصلی است. عمارت کاخ چایخوران یک طبقه اصلی و یک طبقه زیرزمین دارد. کاخ اصلی چایخوران از یک بالکن، دو تالار مربع و یک تالار مستطیل تشکیل شده است. این بنا در سال ۱۳۵۴ در لیست آثار ملی کشور ایران به ثبت رسیده است.        

اقامتگاه؛ چالوس

اجاره ویلا در چالوس از سال‌های دور به یک تفریح محبوب بین ایرانی‌ها تبدیل شده است. اگر شما هم شهر چالوس را برای سفر و اقامت خود انتخاب می‌کنید نیاز به یک اقامتگاه خواهید داشت. سایت جاباما حدود صد هتل، سوئیت، اقامتگاه، مجتمع اقامتگاهی، آپارتمان و... دارد. ورود به این سایت شما را با انبوهی از سکونتگاه‌ها روبه‌رو خواهید شد. آپارتمان دوخوابه یاس، سوئیت دوخوابه رنگارنگ، مجتمع اقامتگاهی سناتور، ویلا سه خوابه تریبلکس بهار و... تعدادی از اقامتگاه‌هایی است که در شهر چالوس با مراجعه به سایت جاباما می‌توانید انتخاب کنید.

آبشار کبودوال؛ علی‌آبادکتول

همیشه وقتی صحبت از شمال می‌شود شهرهای محدودی به ذهن خطور خواهد کرد. یکی از شهرهای جذاب شمال علی‌آبادکتول در استان گلستان است. این شهر آبشاری به اسم کبودوال دارد. آبشار کبودوال در قلب جنگل هیرکانی قرار دارد.

کبودوال از دو واژه کبود و وال به معنای آبی و جوی تشکیل شده است. این آبشار نوعی آبشار تمام خزه در ایران است. مسیر این آبشار دارای یک پیاده‌رو است. این پیاده‌رو، پلکان برای آسانی رفت و آمد بازدیدکنندگان دارد. آبشار کبودوال در دامنه کوه هارون قرار گرفته است. این آبشار میان دره اصلی است.

مجموع آبشارها در دامنه کوه هفت عدد است اما آبشار اصلی که آبشار کبودوال است در رده پنجم قرار گرفته است. آب تمامی آبشارها از چشمه اصلی تامین می‌شود. این چشمه در بالای آبشار هفتم قرار گرفته است. زیبایی این آبشار دو دلیل دارد. قدمت آبشار دلیل اول اهمیت آبشار است.

دومین دلیل اهمیت آبشار، سرچشمه این آبشار است. این آبشار پاک‌ترین و تمیزترین آبشار ایران نام گرفته است. آبشار کبودوال آب بسیار گوارایی دارد.  

اقامتگاه؛ علی‌آبادکتول

علی‌آبادکتول معتدل‌ترین شهر ایران است. این شهر در منطقه کم‌ارتفاعی قرار دارد. آب و هوای شهر علی‌آبادکتول بسیار خاص و ویژه است. برای رزرو سکونتگاه در این شهر استان گلستان با مراجعه به سایت جاباما بهترین اقامتگاه‌ها را می‌توانید برای خود پیدا کنید.   

جاذبه‌های دیدنی شمال ایران

یک نگاه کوتاه به جاباما خیال شما را از بابت اقامتگاه راحت خواهد کرد. شهر علی‌آبادکتول شهر بسیار کوچکی است. این شهر در سایت جاباما چند مسافرخانه، بوم‌گردی، اقامتگاه، ویلا، کلبه و... دارد که برای اقامت مناسب هستند. در صورتی که قصد اقامت در ویلا شمال داشته باشید یکی از گزینه‌های متنوع جاباما شما را راضی خواهد کرد.

کلبه وحشت؛ بندر انزلی

بندر انزلی یکی از مهم‌ترین شهرهای اقتصادی ایران است. این بندر یکی از ده بندر مهم در کشور ایران است. این شهر باران‌های زیادی در طول یک سال دارد. رطوبت شهر انزلی بسیار بالا است.

بندر انزلی در غرب استان گیلان قرار دارد. ساحل این بندر چهل و چهار کیلومتر ثبت شده است. این شهر بندری چند جاذبه گردشگری دارد. یکی از این جاذبه‌های دیدنی انزلی کلبه وحشت است. این کلبه در جنگل هفت دغنان که خود یک منطقه تاریخی است قرار گرفته است. هفت دغنان نام یک روستا در چند کیلومتری صومعه‌سرا است.

این جنگل زیبای استان گیلان بسیار ترسناک است. رعب و وحشت این جنگل دلیل نام‌گذاری این کلبه بوده است. بومیان این منطقه گفته‌اند صداهای زیادی از سمت جنگل به گوش می‌رسد. برای ورود به این جنگل ساعت‌هایی را انتخاب کنید که هوا روشن باشد. زمان تاریکی هوا این جنگل شدیدا ترسناک خواهد بود.

اگر می‌خواهید کمی ترس را تجربه کنید قسمت شرقی روستا را انتخاب کنید. کلبه وحشت در این قسمت جنگل قرار گرفته است. هوای این قسمت جنگل بسیار سنگین است. همین سنگینی هوا به ترس و دلهره در جنگل کمک زیادی خواهد کرد. کلبه وحشت در بندرانزلی یک کلبه دو طبقه است. این کلبه متروکه داستان‌های زیادی را در خود دارد. این داستان‌های محلی، کلبه وحشت را شکل داده است.

کسانی که از این جنگل بازدید کرده‌اند تجربه‌های خود را بازگو کرده‌اند. گفته شده این جنگل در ساعات شب یکی از دلهره‌آورترین نقاط جهان است. صداهای عجیبی که بومیان نیز آن را گفته‌اند را کسانی که شب در دل جنگل بوده‌اند به گوش خود شنیده‌اند. بازدید  از این جنگل و کلبه وحشت آن به شدت جذاب است.

اقامتگاه؛ بندر انزلی

حتما این شهر را برای اقامت و گشت و گذار انتخاب کنید. این شهر جاذبه‌های زیادی دارد. پیدا کردن اقامتگاه با وجود سایت جاباما اصلا کار سختی نیست. کافیست آدرس سایت جاباما را در یک مرورگر وارد کنید. صفحه اصلی سایت به شما نمایش داده می‌شود. علامت ذره‌بین را در صفحه اول خواهید دید.

جاذبه‌های دیدنی شمال ایران

سایت جاباما اقامتگاه‌هایی زیادی را در بندر انزلی دارد. این موارد بسیار متنوع هستند. اقامتگاه‌هایی که در سایت جاباما قرار دارند در تمام مناطق شهر بندر انزلی پخش شده‌اند. در صورتی که دوست دارید محل اقامت شما تنها چند قدم با ساحل فاصله داشته باشد و صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید منظره دریا روبروی شما باشید می‌تواند به گزینه‌ی اجاره ویلا لب دریا فکر کنید.

استان‌های شمالی حاشیه دریای خزر که بزرگ‌ترین دریاچه جهان نیز است را پوشش داده‌اند. این دریاچه به دلیل وسعت و فضایی که دارد دریا نامیده می‌شود. شمال ایران منطقه نسبتا وسیعی است. این منطقه بسیار سرسبز و حاصلخیز شمال رشته‌کوه البرز قرار گرفته است. جاذبه گردشگری عموما به مقاصدی گفته می‌شود که بتواند باعث جذب افراد با دلایل مختلف شود. این دلایل تفریحی، تجاری، آموزشی و... هستند. جاذبه‌های گردشگری هم برای بازدیدکنندگان و هم ساکنان سودمند است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار