مدیر امور منابع آب شهرستان شهریار، ملارد و قدس از انسداد ۴ حلقه چاه غیرمجاز خبر داد و گفت: با این اقدام از برداشت سالانه بیش از ۳۱ هزار مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی در محدوده غرب استان تهران جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 23 November 2021

 

به گزارش تابناک تهران، کمبود منابع آب‌های زیرزمینی، حفاری چاه‌های غیرمجاز، برداشت بی‌رویه و وقوع پدیده خشک‌سالی براثر کاهش بارندگی‌ها و پدیده فرونشست زمین از مشکلات مهم و آسیب‌زا به محیط‌ زیست است.

بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز و استخراج بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی موجب کاهش منابع آبی مجاز و فرونشست زمین شده که باید با صرفه‌جویی در استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از برداشت‌های غیراصولی بر تعادل بخشی منابع آبی توازن و مدیریت ایجاد کرد.

محمدرضا گیتی پژوه با اشاره به اینکه بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی به‌ صورت قانونی برخورد می‌شود اظهار داشت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی 4 حلقه چاه غیرمجاز به عمق 235 متر و آبدهی 1.5 لیتر در ثانیه در مدت یک هفته در منطقه شهرستان‌های شهریار و ملارد پر و مسدود شد.

وی افزود: این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیای و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شدند و با انجام این عملیات از خروج سالانه 31 هزار و 680 مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری به عمل آمد.

مدیر امور منابع آب شهرستان شهریار، ملارد و قدس در ادامه با اشاره به همکاری تنگاتنگ دستگاه قضا با این امور جهت برخورد با تخلفات انجام شده در حوزه آب‌های سطحی و زیرزمینی گفت: برخورد با متخلفین در این حوزه و جلوگیری از برداشت بی‌رویه به‌صورت مستمر صورت می‌گیرد.

گیتی پژوه ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی مأمورین امور منابع آب در زمینه انجام صحیح وظایف قانونی خاطرنشان کرد: امور منابع آب شهریار به‌عنوان متولی آب در حوزه عملکرد شهرستان و به‌عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌ای تهران با جدیت و بر اساس قانون نسبت به برخورد با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی اقدام و اهتمام جدی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار