مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران:
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه وظیفه نظارت و کنترل دقیق معاینه فنی بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت: در شرایط کنونی آلودگی هوای پایتخت، پلیس با حضور گسترده خود از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی ممانعت کند.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 30 November 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، حسین مقدم، درباره کنترل دقیق خودروهای فاقد معاینه فنی اظهار داشت: دوربین‌های کنترل گواهی معاینه فنی سطح شهر تهران در تعدادی از مناطق پوشش کاملی دارند اما در تعدادی مناطق دیگر پوشش کمتر است و حضور عوامل پلیس راهور بر جلوگیری از تردد خودروهای معاینه فنی می تواند اثر گذار باشد.

وی افزود: در مواردی پلیس راهور باید به صورت فیزیکی با خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی برخورد کند که اگر شرایط نامطلوب خودروهایی که معاینه فنی دارند اما دارای نقص فنی هستند، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی احراز شود، معاینه فنی خودرو از اعتبار ساقط می‌شود و مسئله‌ای که استاندار تهران اعلام کرده ناظر بر این قضیه است.

مقدم ادامه داد: پلیس راهور باید با خودروهای فاقد معاینه فنی و خودروهای دارای معاینه فنی اما با نقص فنی مشهود، برخورد و اعمال قانون و سپس خودرو را به مراکز معاینه فنی معرفی کند.

به گفته وی، البته در بعضی موارد پلیس راهور ممکن است که فک پلاک کند که تمامی این موارد بستگی به شرایط خودرو و نظر پلیس راهنمایی و رانندگی دارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به جلسه شب گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در محل استانداری گفت: یکی از مصوبات مهم این جلسه جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی است که حضور عوامل پلیس راهور در این شرایط می تواند اثر گذار باشد.

 شهر تهران ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۶ مرکز ثابت و هفت واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح مناطق شهرداری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار