فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: برای اجرای پروژه مجتمع ایستگاهی راه آهن جدید ری، اعتبار یک‌صد میلیارد تومانی برآورد شده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 06 December 2021

به گزارش تابناک تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران باید ازشهرری کلید بخورد گفت: اگرچه شهرری در منطقه ۲۰ شهری تهران دیده شده، اما علاوه بر جمعیت ۵۰۰ هزار نفری ساکن، روزانه شاهد تردد ۲۰۰ هزار نفری مسافران به این شهر هستیم و این خود نشان‌دهنده حجم بالای تردد‌ها و ضرورت توجه مضاعف به حوزه حمل و نقل شهری آن است.

حسین توکلی افزود: مدیریت شهری تهران باید با توجه حمل و نقل درون شهری و پیرامونی شهرری و فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، نوسازی این ناوگان در تهران را از شهرری آغاز کند و اتوبوس‌های جدید با استاندارد‌های زیستی به این ناوگان افزوده شوند.

وی با بیان اینکه خط ۶ مترو بایستی بسیار قبل‌تر از این‌ها تکمیل و افتتاح می‌شد، اظهار داشت: توسعه جنوبی این خط مترو شامل زیرساخت‌های ریل‌گذاری، تجهیزات و ایستگاه‌ها باید در اولویت قرار گیرد تا با افتتاح خطوط مترو در محدوده شهرری علاوه بر تسهیل در تردد شهروندان، از آمار سفر‌های خودرویی ساکنان شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق به مرکز تهران کاهش یابد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در خصوص روند احداث مجتمع ایستگاهی راه آهن جدید ری نیز گفت: تلاش‌ها برای رفع معارض در حال انجام بوده و بر اساس برآورد‌ها اجرای این پروژه به تامین اعتبار یکصد میلیارد تومانی نیاز دارد که با از سرگیری فعالیت ایستگاه قدیم راه‌آهن ری در حوزه‌های درون‌شهری و بین شهری، خدمات مناسبی در این زمینه به ساکنان ری و شهرستان‌های اطراف ارائه می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: شبکه حمل و نقل درون شهری شامل ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی نیز باید در طرح جامع حمل و نقل درون شهری همزمان با مترو شهرری دیده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار