مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: 30 درصد اعتبارات برای ساخت و ساز مدارس در این استان از محل مشارکت های مردمی و کمک های خیرین تامین می شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 27 September 2015
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: 30 درصد اعتبارات برای ساخت و ساز مدارس در این استان از محل مشارکت های مردمی و کمک های خیرین تامین می شود.
به گزارش تابناک ایلام،سعید هژبری با اعلام این خبرگفت: از مجموع یک هزار و 341 فضای آموزشی موجود این استان، ساخت 203 مدرسه با مشارکت افراد خیر و نیکوکار انجام شده است.
وی تعداد فضاهای آموزشی در دست اجرا با مشارکت خیرین در این استان را 30 مورد اعلام کرد و افزود: این مدارس با 183 کلاس درس بیش از 33 هزار مترمربع مساحت دارند.
هژبری با بیان اینکه همه طرح های آموزشی مشارکتی این اداره کل بصورت پیمانکاری اجرا می شوند، تاکید کرد: در احداث این مدارس ابتدا نیاز سنجی منطقه انجام گرفته و متناسب با آن در مناطق مورد نیاز مدرسه ساخته می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس ایلام یادآور شد: امسال افراد خیر و نیکوکار 155میلیارد ریال در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان برای این امر خداپسندانه کمک کردند.
وی با بیان اینکه با این میزان کمک عملیات ساخت 30 فضای آموزشی آغاز شده است، گفت: با توجه به محدود بوده اعتبارهای دولتی مشارکت افراد خیر برای ساخت مدرسه در این استان ضروری است.
از مجموع یک هزار و 341 فضای آموزشی استان، 251 کلاس درس فرسوده است که عمده آنها در مرکز استان قرار دارند و بازسازی و نوسازی آنها در سال جاری در اولویت و دستور کار نوسازی مدارس استان قرار گرفته است.
در سال تحصیلی جاری 100 هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استان ایلام به تحصیل اشتغال دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار