وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با مشکلات اقتصادی کمتر می‌توان فضای تولیدات فرهنگی سالم را پدید آورد و اقتصاد مقدمه‌ای برای یک فرهنگ سالم است و با حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌توانیم به ایجاد یک حوزه فرهنگی سالم و مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی فکر کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 16 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقيه در استان مازندران اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از شعارهای مهمی که در برنامه‌های خود دارد موضوع عدالت فرهنگی و مردمی کردن فرهنگ و هنر است.

وی افزود: تلاش ما فعال‌سازی ظرفیت‌های استانی در حوزه‌های مختلف و حمایت از اهالی فرهنگ و هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هدف‌گذاری اصلی ما تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی در موضوع سبک زندگی اسلامی به‌عنوان ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام نقاط کشور به‌صورت متوازن رشد کند.

اسماعیلی با بیان اینکه وضعیت موجود علیرغم کامیابی‌هایی که نظام فرهنگی کشور داشته و معتقدیم دستاوردهای حوزه فرهنگی در ۴۰ سال اخیر خیلی زیاد بوده و این بی‌انصافی است که توفیقات انقلاب اسلامی را منکر شوند، گفت: دو مسئله برای این حکمرانی فرهنگی در جمهوری اسلامي ايران حاشیه ایجاد می‌کند، موضوع اول، موضوع سبک زندگی غربی که رهبر انقلاب اسلامی از آن به عنوان تهاجم فرهنگی نام بردند و آن بنیادهای اصیل ما را مورد هدف قرار می‌دهد و نکته دوم، ناکارآمدی‌ها و مشکلات اقتصادی است که مُدام بر حکمرانی فرهنگی ما تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: موضوع نخست را با تولیدات فرهنگی می‌توان مقابله کرد و موضوعی که رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ آقای رئیس جمهور اشاره داشتند، بحث بازآرایی رسانه‌ای، خروج از حوزه پدافند به حوزه آفند یا فرمایشی که در ابتدای دولت در جمع کابینه داشتند، بحث بازسازی ساختارهای انقلابی فرهنگی و حکمی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی دادند همه ماموریت‌های مهمی است که می‌تواند به این توازن و تغییر آرایش به نفع جبهه انقلاب کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نکته دوم، بحث هدف‌گذاری دولت بوده که با مشکلات اقتصادی کمتر می‌توان فضای تولیدات فرهنگی سالم را پدید آورد و این را نیز باید برطرف کنیم. هدف‌گذاری دولت این است که موضوع اقتصاد یک موضوع کوتاه مدت و حوزه فرهنگی یک موضوع بلندمدت است و اقتصاد مقدمه‌ای برای یک فرهنگ سالم است و با حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌توانیم به ایجاد یک حوزه فرهنگی سالم و مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی فکر کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه وزارت فرهنگ در دوره جدید این رفتار و مشی را بر عهده دارد، گفت: علیرغم همه مشکلات، تلاش ما تکمیل بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی است و در کنار آن به حوزه نرم افزار فرهنگ نیز توجه می‌کنیم و این آرایش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتیم و موضوعات و دغدغه‌های مهم نظام در دستور کار داریم و متناسب با برنامه اقدام تدوین شده است.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار