رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در حاشیه برگزاری مانور مقابله با نشت گاز کلر،گفت:هیچگاه کیفیت آب را فدای کمیت نخواهیم کرد به شهروندان استان فارس اطمینان داد که شرکت آبفا استان فارس همواره کنترل کیفی و بهداشت آب را مد نظر دارد و این موضوع را اولویت خود می داند .
کد خبر: ۱۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰ 04 March 2015
به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در حاشیه برگزاری این مانور در نشست پرسنل کنترل کیفی و بهداشت آب اداره های آبفا شهرستان های فارس گفت:کاربا دستگاه های کلرزن گازی نیز از مواردی است که باید با دقت و ظرافت خاص انجام شود چرا که هر گونه اهمال و بی توجهی در این حوزه می تواند خطر ساز شود .

محمد قلندری بیان داشت: آشنایی پرسنل فعال دراین شرکت بااثرات کار با مواد شیمیایی بسیار حائز اهمیت و دقت فراوان در این حوزه الزامی است از این رو باید با ارائه آموزش های لازم ، پرسنل مجری در این بخش را توانمند کنیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت:این شرکت با همین رویکرد می کوشد اصول و قواعد علمی کار را به کارکنان آموزش و اثرات منفی هر گونه بی توجهی را به آنان گوشزد کند.

وی بیان کرد:با آموزش های لازم به پرسنل و متولیان کار با تاسیسات آبرسانی و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب می توانیم شاهد کارکرد مطلوب پرسنل و کاهش مخاطرات کاری باشیم .

قلندری ادامه داد:این شرکت وظیفه سنگینی درقبال سلامتی پرسنل و کسانی که درمحیط اطراف تاسیسات آب و فاضلاب سکونت دارند بر عهده دارد .

وی افزود:این شرکت با رویکرد پیشگیرانه همواره برای تامین امنیت و سلامتی پرسنل و شهروندان تحت پوشش خود گام برداشته است .

قلندری با اشاره به این که هیچگاه کیفیت آب را فدای کمیت نخواهیم کرد به شهروندان استان فارس اطمینان داد که شرکت آبفا استان فارس همواره کنترل کیفی و بهداشت آب را مد نظر دارد و این موضوع را اولویت خود می داند .

مهران جهانشاهی مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آبفا استان فارس هم در این مراسم ، خواستار به روز رسانی فرایند کنترل کیفیت و بهداشت آب با استانداردهای جهانی شد.

در ادامه این نشست،مانور مقابله با نشت گاز کلر با استقرار نیروهای اورژانس ، هلال احمر و آتش نشانی و با حضور شرکت کنندگان در کارگاه برگزار شدو پرسنل کنترل کیفی وبهداشت آب اداره های آبفا تابعه شرکت آبفا فارس به صورت عملی با شیوه های جلوگیری از نشت گاز کلر در استفاده از دستگاه های کلرزن گازی آشنا شدند.

همچنین در کارگاه آموزشی چگونگی کار با دستگاه های کلرزن گازی و تجهیزات مربوطه ، مدرسان نحوه تعمیرات دستگاه کلرزن گازی و کار با اصول ایمنی سیلندر گاز کلر را به شرکت کنندگان آموزش دادند.

بیشتر کشورهای جهان برای میکرب زدایی و تصفیه کردن آب از ماده ای به نام کلر استفاده می کنند.کلر یا مشتقات آن که به عنوان ضد عفونی کننده آب استفاده می شود با مولکول های آب ترکیب می شود که بخشی از آن صرف اکسید کردن ناخالصی ها و بخش دیگر به عنوان کلر آزاد در آب باقی می ماند تا آلودگی های احتمالی موجود در آب را از بین ببرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار