رئیس حفاظت محیط‌‌زیست جهرم با بیان اینکه با موافقت مسئولان استانی ۵۴ هزار هکتار از اراضی جهرم به منطقه حفاظت‌شده تبدیل می‌شود، گفت: تحقق کامل این موضوع منوط به موافقت مسئولان کشوری است.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 28 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد‌زمان سلطانی بابیان اینکه در صورت موافقت مسئولان کشوری 54 هزار هکتار از راضی منطقه کوه‌گرم جهرم به منطقه ویژه حفاظت‌شده تبدیل می‌شود، اظهار داشت: مسئولان شهرستان و استان در این زمینه موافقت کرده‌اند.

وی افزود: این منطقه شامل گونه‌های گیاهی، جانوری و تنوع زیستی زیادی است که از جمله گونه‌های شاخص جانوری این مکان کل و بز، قوچ و میش، گونه‌های گربه‌سان و سگسان نظیر گرگ، روباه، است.

رئیس حفاظت محیط‌زیست جهرم با اشاره به گونه‌های گیاهی این منطقه، گفت: بنه، بادام، کهکم ازجمله گونه‌های گیاهی این محل است.

وی بابیان اینکه نگهبانان محیط ‌زیست به‌صورت شبانه‌روزی در این منطقه حضور دارند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده شکارچیان مراتب را سریعاً به اداره محافظت محیط‌زیست اطلاع و یا با شماره‌های 54336580 و 54336581 تماس بگیرند.

سلطانی بیان کرد: با توجه به اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط ‌زیست وظیفه همگانی است و با تخریب‌کنندگان محیط‌زیست برخورد قانونی می‌شود و این نهاد، جرائم شکار صید را تا 16 برابر افزایش داده است.

رئیس حفاظت از محیط ‌زیست جهرم تصریح کرد: شکار کل و بز، میش و قوچ به ترتیب 10 میلیون تومان، پلنگ 8 میلیون تومان و پرندگانی مانند کبک و تیهو 200 هزار تومان جریمه می‌شوند و علاوه بر آن حبس نیز در انتظار این افراد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار