رئیس کل دادگستری قم گفت: از میان محکومان مالی تنها یک نفر به خاطر مشکل مهریه در زندان‌ حضور دارد.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 02 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به این که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه  ۸۸ محکوم مالی جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان از زندان‌ها استان آزاد شده اند، گفت: از این تعداد محکومان مالی استان ۸۴ نفر مرد و ۴ نفر زن هستند.

وی می گوید: برای آزادی این محکومان مالی ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از طریق کمک بلا عوض ستاد دیه، یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان از طریق وام قرض الحسنه، ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان از طریق گذشت شاکیان و ۶ میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان از محل آورده محکومان و اعسار به شاکیان پرداخت شده است.

به گفته حجت الاسلام مظفری تعداد محکومان مالی استان  ۱۰۰ زندانی است که از میان این تعداد محکوم تنها یک نفر به خاطر مشکل مهریه در زندان‌های استان حضور دارد.

وی گفت: افراد باقی مانده در زندان‌های استان با رقم‌های بسیار بالا است و پرداخت بدهی این دسته از محکومان مالی از توان ستاد دیه و خیران استان قم خارج است و خیران وستاد دیه می‌تواند مبالغ متوسط و جزئی را تصمیم گیری کند.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به این که استان قم جز استان‌های با کمترین تعداد زندانی محکوم مالی و دیه است، گفت: امسال قم بیشترین آزادی زندانیان مالی را در کشور داشته و تمام تلاش‌ها بر این است که در زندان‌ها دیگر محکومان مالی نداشته باشیم.

وی گفت: زندان تنها محلی برای مجرمان و افرادی است که امنیت جامعه را با مخاطره مواجه می‌کنند.

به گفته حجت الاسلام مظفری  تعداد پرونده‌های بررسی شده در جلسه امروز ۷ پرونده بود و تمام تلاش اعضای هیئت امنا بر این است که پروند محکومان مالی استان قم در مدت زمان کوتاهی و با حداقل توقف به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار