۳۱۷ کارت هوشمند برای رانندگان و ۲۹۶ کارت برای ناوگان حمل و نقل بار و مسافر خراسان شمالی در ۹ ماهه گذشته صادر شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ 08 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان این مطلب از تمدید ۶ هزار و ۲۸۹ کارت هوشمند در بخش بار و مسافر در این مدت خبر داد و گفت: در ۹ ماهه گذشته ۳۸ دوره آموزشی برای رانندگان و شاغلان این بخش برگزار شده است و ۶۹۳ نفر در این دوره ها شرکت کردند.

سعید سبحانی با اشاره به برگزاری ۱۷ هزار و ۶۰۴ نفر ساعت دوره آموزشی در مدت مذکور افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان آموزش فنی و حرفه ای منعقد شده است آموزش رانندگان به این سازمان سپرده شده است و تا پایان سال ۲ مرحله آزمون برای رانندگان جدید ورود در بخش بار و مسافر از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: متقاضیان برای آزمون مرحله چهارم از ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه ای ثبت نام کنند.

سبحانی افزود: آزمون کتبی مرحله سوم رانندگان جدید ورود ۷ بهمن ماه و آزمون کتبی مرحله چهارم نیز در ۵ اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: ۷۷۹ دستگاه ناوگان مسافری شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه و ۷ هزار و ۴۶۷ دستگاه ناوگان باری شامل ۴ هزار و ۳۶۹ دستگاه کامیون و ۳ هزار و ۹۸ دستگاه وانت بار در خراسان شمالی فعال است و هزار و ۲۰۰ راننده در بخش مسافر و ۷ هزار و ۱۴۴ راننده در بخش کالا شاغل هستند.

سبحانی افزود: به موجب مقررات فرآیند اخذ کارت هوشمند، رانندگان ناوگان مسافری مستلزم گذراندن ۵۱ ساعت دوره آموزشی تخصصی شامل ۱۵ ساعت نظری و ۳۶ ساعت عملی و رانندگان ناوگان باری مستلزم گذراندن ۵۴ ساعت شامل ۱۶ ساعت نظری و ۳۸ ساعت عملی هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار