امسال، با آزادی ۵۵۲ زندانی غیرعمد،استان اصفهان صدر نشینِ آزادی زندانیان غیر عمد شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 02 February 2022

مدیر نمایندگی نهاد مردمی ستاد دیه استان، بیشترین محکوم مالی و بدهکار ناشی از تصادفات رانندگی را متعلق به این استان برشمرد و گفت: متاسفانه، ۹۸۱ زندانی مرد و ۲۵ محکوم زن به دلیل ناتوانی در تامین دیون در ندامت گاه‌های استان تحمل حبس می‌کنند.

اسدلله گرجی‌زاده گفت: بعد از اصلاح و تصویب دائمیِ قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اردیبهشت سال ۹۵، هرچند آمار زندانیان دیات کاهش یافت، اما در مقابل، جمعیت محکومان مالی ناشی از صدور چک یا امضای سفته افزایش داشته است.

وی گفت: از جمع محکومان جرایمِ غیر عمد، هم‌اکنون، ۸۵۰ نفر با عناوینِ محکومیت‌های مالی و حقوقی در بند هستند که نزدیک به یک پنجم این زندانیان، نه با مطالبه وجه که به سبب ضمانت‌های نا به جا گرفتار حبس شده‌اند.

به گفته آقای گرجی‌زاده، در شرایط فعلی، ۱۳۷ اصفهانی، صرفا به دلیل عدم دارایی برای پرداخت کابین (= مهریه) در زندان به سر می‌برند.

وی تعداد زندانیان نفقه را نیز ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: با وجود آمار بالای زندانیان با تلاش بی‌وقفه مددکاران، محققان و اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه، اما موضوع شناسایی و رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان با سرعت و دقت بالایی پیگیری شده و طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی ستاد دیه کشور اصفهان با بیشترین میزان جذب کمک‌های مردمی بیشترین تعداد آزادی را نیز در سطح استان‌ها داشته است.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان با بیان اینکه امسال، ۵۵۲ زندانی غیر عمد از زندان‌های اصفهان آزاد شده‌اند، گفت: ۱۵ درصد این افراد متعلق به کاشان هستند.

گرجی‌زاده گفت: از مجموع بدهی ۲۱۶ میلیارد تومانی گروه صلح و سازش ستاد، تا میزان ۹۶ میلیارد تومان از مطالبات خصوصی طلبکاران تخفیف گرفته شده است.

مردم برای کمک به زندانیان غیر عمد می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ واریز کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره ۳۶۶۳۵۷۰۰ الی ۳ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار