امام جمعه شهرری بابیان اینکه الگوی امام راحل در انقلاب اسلامی نهضت پیامبران و انبیا الهی بود، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی براساس نهضت های انبیای الهی که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، جمهوری اسلامی را بنا نهاد.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 11 February 2022

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرری اظهار داشت: بی تردید امام خمینی (ره) با مطالعه تاریخ همه انقلاب های جهان علت پیروزی و شکست آنها را بررسی کرده بود.

وی افزود: امام راحل نخستین کسی بود که انقلاب اسلامی را برپایه ولایت فقیه پایه ریزی کرد و ولایت مطلقه فقیه را از کتابخانه ها بیرون کشید و به صحنه آورد.

خطیب جمعه شهرری خاطرنشان کرد: هر انقلابی که در جهان رخ داد یا به شرق یا به غرب وابسته بود اما حضرت امام خمینی (ره) حکومتی را تشکیل دادکه ابهت شرق و غرب را شکست و استقلال واقعی را در کشور به وجود آورد.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: امام راحل به مردم ایران بینش سیاسی داد به گونه ای که پس از ۴۳ سال مردم این کشور بدون وابستگی به شرق و غرب برای خودشان تصمیم می گیرند.

وی یوم الله ۲۲ بهمن را یادآور نعمت های خداوند خواند و اضافه کرد: وقتی به دوران رژیم ستمشاهی نگاه می کنیم به نعمت انقلاب می رسیم و باید قدردان این نعمت باشیم.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه امام راحل با قدرت مردم حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله پهلوی را به زیر کشید، گفت: مظهر دینداری حجاب ، علما و عزاداری های سید الشهدا (ع) است که رژیم طاغوت حجاب را از سر زنان و عمامه را از سرعلما برداشت و مجالس عزاداری سید الشهدا (ع) را تعطیل کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی یادآور شد: مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند و برایش جانفشانی می کنند که نمونه بارز آن حضور مردم در تشییع جنازه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار