نخستین خانه مشارکت مردم در سلامت با حضور مسوولان دانشگاه شهید بهشتی و مسوولان محلی روز چهارشنبه در پیشوا افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 16 February 2022

به گزارش تابناک تهران، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم که در روستای کهنک از توابع بخش مرکزی پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: خانه مشارکت مردم در سلامت، هشتمین خانه ایجاد شده توسط دانشگاه شهید بهشتی است که با هدف افزایش مشارکت مردم در ارتقاء سلامت جامعه ایجاد شده است.

محمدرضا سهرابی یادآور شد: مشارکت جامعه در ارتقاء سلامت، بستر مناسب را برای افزایش خوداتکایی و کنترل اجتماعی فراهم می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تنها ۲۰درصد از عوامل موثر بر بهداشت، در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است، دست یابی به بهداشت و سلامت مؤثر جامعه به همکاری بین بخشی و مشارکت مردم نیاز دارد که خانه‌های مشارکت در راستای تحقق این مهم تشکیل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: هر خانه مشارکت، از ۲۱ عضو تشکیل شده که با حضور اعضاء، نیازهای واقعی مردم، نیازسنجی و الویت‌بندی می شود و برای تحقق نیازهای حوزه سلامت شرح وظیفه هر ارگان و نهاد با برنامه‌ریزی منسجم تعیین می‌گردد.

سهرابی تأکید کرد : خانه مشارکت مردم در سلامت پیشوا به نام سردار حاج قاسم سلیمانی مزین شده و انتظار می‌رود فعالیت‌های آن جهادی و هدفمند انجام شود.

سرپرست فرمانداری پیشوا نیز در این مراسم گفت: مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی و حلقه مفقود اجتماعی شدن نظام سلامت است و خانه‌های مشارکت حلقه اتصال مردمی، ذیل دبیرخانه سیاستگذاری سلامت شهرستانی تشکیل می‌شود.

ابراهیم تاجیک نوری با تاکید بر نقش مردم و تشکل‌های مردم نهاد در رشد و توسعه کشور، یادآور شد: مطالعات اجتماعی بیانگر این حقیقت است که هر حاکمیتی که امور جامعه را به مردم واگذار کرده، توفیقات بیشتری را به دست آورده است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجربیات و موفقیت‌های بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: خانه محلی امن و آرامش بخش برای افراد است و مشارکت تک‌تک اعضای آن خانه که آن را می‌توان به جامعه تعمیم داد، می‌تواند سلامت همگانی که فراتر از سلامت جسم است را تامین کند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار