دادستان شهرستان ری با بیان اینکه با مقصران سقوط کودک خردسال در کانال آب ری ـ ورامین برخورد می شود، گفت: دو پرونده در این خصوص در دادسرای شهرستان ری تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ 28 February 2022

به گزارش تابناک تهران، غلامرضا نوفرستی  روز دوشنبه در جریان بازدید از محل غرق شدن کودک در کانال آب ری - ورامین به همراه دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پرونده اول در خصوص علت به وقوع پیوستن این حادثه ناگوار  و پرونده دوم در باره عدم همکاری و ترک فعل مدیر دستگاه های مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه براساس ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی اگر ترک فعلی از سوی مسولان رخ داده باشد باید پاسخگو باشند، بیان داشت: مجرم یا مجرمان به سه سال حبس و پرداخت خسارت متهم می شوند.

نوفرستی تاکید کرد: اگر مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی توانایی و یا صلاحیت انجام کاری را به بهانه های مختلف مانند نبود اعتبار ندارند باید از مسئولیت خود استعفا دهند.

دادستان شهرستان ری با بیان اینکه در دی ماه سال ۱۳۹۹ نیز اتفاق مشابهی مانند غرق شدن کودک خردسال در کانال ری ـ ورامین اتفاق افتاده است، بیان داشت: تاکنون ۶ جلسه در بخشداری و فرمانداری با مسئولان اداره آب منطقه ای تشکیل شده و در جلسه آخر نیز دادستانی تذکرهای جدی را به آنان در خصوص خطرات احتمالی داده است.

نوفرستی یادآور شد: دادستانی شهرستان ری به دستگاه های متولی تذکرات لازم را داده است که در صورت بروز خسارت جانی و مالی به شهروندان علاوه بر برخورد حقوق با افراد حقیقی خاطی نیز برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی شهرستان ری به خانواده داغدار کودک خردسال اطمینان می دهد که با متخلفان و افرادی که در حوزه ایمن سازی حریم کانال ری ـ ورامین کم کار کنند برخورد خواهد کرد.

ایمن سازی کانال ری ـ ورامین در دستور کار شورای شهر تهران

عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با اشاره حوادثی برای شهروندان در حاشیه کانال انتقال آب ری ـ ورامین به وقوع می پیوندد، گفت: ایمن سازی این کانال در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است.

مهدی اقراریان روز دوشنبه در بازدید از نقاط مختلف شهرری، اظهار داشت: ایمن سازی حاشیه کانال ری ـ ورامین بر عهده اداره آب منطقه ای تهران است ولی شورا و شهرداری تهران ایمن سازی محل هایی که در نقاط شهری قرار دارد بر عهده می گیرد.

وی با بیان اینکه کم‌کاری در حوزه ایمن سازی حاشیه کانال ری ـ ورامین از سوی دستگاه های مختلف ترک فعل است، عنوان کرد: این موضوع باید از طریق دستگاه قضایی دنبال شود و دستگاه های و افراد خاطی شناسایی شوند.

اقراریان اضافه کرد: شهرداری تهران آمادگی لازم را دارد که حتی بالاتر از ظرفیت های قانونی به حصار کشی حاشیه کانال ری ـ ورامین وارد شود و اقدامات لازم را انجام دهد.

عصر روز پنجشنبه پنجم اسفند، کودک خردسالی در حال بازی وارد حاشیه کانال انتقال آب ری - ورامین در محدوده روستای عباس آباد جاده نظامی می شود و وی به‌دلیل نبود حفاظ ایمنی، پس از سقوط به آب، جان خود را از دست می دهد و درنهایت پیکر بی جان این کودک توسط جریان آب کانال در محدود روستای امین آباد پیدا می شود. 

ماجرای تکراری و تلخ سقوط کودکان در کانال آب ری - ورامین در حالی ادامه دارد که در سال گذشته نیز چندین بار از این دست حوادث ناگوار به دلیل نبود حفاظ استاندارد به وقوع پیوسته است.

کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران از شهرری به ورامین سال ۱۳۵۴ طراحی و از سال ۱۳۶۰ با سرپوشیده سازی در مناطق مسکونی به بهره برداری رسیده است ولی گذشت زمان و افزایش جمعیت در روستاها اطراف این کانال باعث شده امروز بخش هایی از آن که در مجاورت مناطق مسکونی بدون حفاظ باقی بماند و جان اهالی و به ویژه کودکان را به خطر بیاندازد.

پس از احداث سد لتیان و ماملو برروی رودخانه جاجرود وزارت نیرو برای جبران حق آبه کشاورزان ورامین آب تصفیه خانه جنوب تهران را با احداث کانال بزرگی به عمق یک و نیم متر و عرض سه متر به این شهرستان اختصاص داد.

مهدی اقراریان و جعفر شربیانی از اعضای شورای شهر تهران، ری، تجریش و غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان به همراه جمعی از مسئولان در خصوص اتفاق تلخ غرق شدن کودک خردسال در کانال آب ری ـ ورامین امروز در محل این حادثه حاضر شدند و از نزدیک در جریان وضعیت آن قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار