امام جمعه شهرستان سیریک گفت: امروز شرایط خاص جامعه ما می طلبد که جوانان خلقیات و روحیات امام سجاد علیه السلام را الگوی خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 08 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان حجت‌الاسلام والمسلمین محسن سالاری شامگاه گذشته در جمع مردم خونگرم قشم در ارتباط با فضایل گرانقدر سیدالساجدین اظهار داشت: امام سجاد سلام الله علیها هم از طرف مادر بزرگ زاده است و هم از طرف پدر، ایشان منسوب به یزدگرد سوم هستند و از طرف پدری از قبلیه بنی هاشم هستند.


وی افزود:امام سجاد یک عالم بزرگواری بود که مبارزه می کرد با دشمنان خدا و عبادت های بسیار زیبا و دلنشینی داشته اند،زاهد شب و مجاهد روز از القاب این امام بزرگوار است، امام سجاد علیه السلام نماد شاخص یک جنگنده و جهادگر قوی در شرایط سخت است و خوب است که روحیه ایشان الگوی شرایط حال ما در کشور باشد.


حجت‌الاسلام محسن سالاری با ذکر حدیثی از امام سجاد علیه السلام بیان کرد: شرایط جامعه ای که امام سجاد علیه السلام در آن می زیست از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فرسنگ ها از منظر مبارک دین اسلام فاصله داشت لذا ما می بینیم که این امام بزرگوار با مناجات، دعا و احادیث چگونه قلوب مؤمنان را جذب می کردند و آنان را هدایت می کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه کشور ما در شرایط سخت اقتصادی و تحریمی دشمنان قرار دارد و این اوضاع وجود افراد جهادگر، جنگنده در راه اسلام ، با سواد ، و با تقوا الزامی است، ویژگی هایی که ذکر کردیم بخش کوچکی از فضایل امام سجاد علیه السلام است لذا در این شرایط خاص جوانان ما باید خلقیات ، تقوا و...امام سجاد علیه السلام را الگوی خود قرار دهند و در راه اسلام بجنگند و کوشا باشند.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار