معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران گفت: چهارمین مخزن ذخیره آب اضطراری جنوب تهران نصب شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 09 March 2022

به گزارش تابناک تهران، حسین نامداری روز چهارشنبه اعلام کرد: این مخزن، آب آشامیدنی بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان را در زمان های اضطراری و بحران تامین می کند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ افزود: به منظور تامین آب آشامیدنی شهروندان جنوب تهران در زمان های بحران و اضطراری، چهارمین مخزن ذخیره آب اضطراری با گنچایش ۱۰۰ هزار لیتر در بوستان شقایق خانی آباد نصب شد.

نامداری با اشاره به اینکه مخازن اضطراری همیشه در مدار شبکه توزیع بوده و نیازهای کمی و کیفی آب در حداقل سه روز نخست وقوع بحران را مرتفع می سازند گفت : تأمین آب آشامیدنی در مواقع بحرانی از جمله زلزله در کلانشهری همچون تهران مهم ترین عامل جهت حفظ حیات و تداوم عملیات امدادرسانی است و مخزن های اضطراری نقش مهم و حیاتی در این زمینه ایفا می کنند.

نامداری هزینه ساخت و نصب هر مخزن را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و با بیان اینکه تا پایان سال آینده تعداد ۲۲ مخزن در مناطق مختلف جنوب تهران و شهرستان ری نصب خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: پیش از این سه مخزن آب اضطراری در بوستان جانبازان محله ۱۳ آبان ، بوستان بزرگ ولایت و بیمارستان هفتم تیر شهرستان ری نصب شده است.

پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران _ شهرری گفت: با توجه به کاهش منابع تامین کننده آب آشامیدنی شهروندان تحت پوشش این منطقه، بهترین راه مدیریت مصرف آب نصب مخزن و پمپ در واحدهای مسکونی شهروندان است.

حسن حقیقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و کاهش بارندگی ها در سال جاری مخزن های تامین آب آشامیدنی شهروندان جنوب پایتخت با افت کمیت روبرو و آبدهی چاه های تامین کننده آب آشامیدنی در شهرهای اطراف جنوب تهران و روستاها نیز کاهش ۵۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی منابع آب آشامیدنی جنوب تهران در مقایسه با سال گذشته افزود: سدهای لار، لتیان و ماملو از مهمترین منابع آبی این منطقه هم با کاهش حجم و ورودی آب روبرو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار