بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"رشد پدیده مهاجرت در استان یزد،کاهش 16 درصدی درآمد استان یزد و وضعیت انتقال آب خلیج فارس به استان یزد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 30 September 2015
رشد پدیده مهاجرت در استان یزد
یکی از پدیده‌های بزرگ عصر ما مهاجرت از مناطق کمتر توسعه یافته به مناطق توسعه یافته تر است. مهاجرت ها صرف نظر از نوع آن، پیامدهای مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در بر دارند که می توانند مثبت یا منفی باشند. و اثراتی هم در مبدآ و هم در مقصد دارند. استان یزد نیز با توجه به اینکه لقب یکی از صنعتی ترین استانهای کشور را یدک می کشد، با این پدیده مواجه است.
بر طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور؛ استان یزد رتبه سوم خالص مهاجرپذیری را در کشور به خود اختصاص داده است.درصد خالص مهاجرت به شهرستان اردکان با ۱۱ درصد مهاجرت در مقایسه با دیگر شهرستان های استان بعد از یزد با ۲۴ درصد و میبد با ۱۴ درصد در رتبه سوم مهاجرپذیری قرار دارد.این در حالی است که میزان مهاجرین وارد شده به شهرستان اردکان طی ۱۰ سال گذشته، حدود ۱۵/۸ درصد بوده که این میزان در مقایسه با سایر شهرستان های استان، اردکان را بعد از ابرکوه، صذوق و بهاباد در رتبه چهارم قرار داده است.

کاهش 16 درصدی درآمد استان یزد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: مجموع درآمدهای استان در ۶ ماهه اول امسال ۴۴۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان درآمد مصوب ۱۶ درصد کاهش داشته است.
به گفته نمازی،درآمد وصولی استان نیز در این مدت مشتمل بر ۹۴ درصد درآمدهای مالیاتی، ۳ درصد جرائم و خسارات و ۳ درصد خدمات و فروش کالا بوده است.

وضعیت انتقال آب خلیج فارس به استان یزد
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان این‌که خط دوم آبرسانی به استان از بهشت‌آباد و از انتهای حوزه آبریز شهرکرد اجرا خواهد شد، از پیشرفت 5 درصدی اجرای این خط خبر داد.
«حسین غفوری» با اشاره به پیشنهاد دادن اجرای این مسیر از سوی مسئولان استان و شورای تامین استان و تصویب آن در وزارت نیرو، ادامه داد: قرارداد اجرای این خط 2 سال پیش با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) منعقد شد.
وی با بیان این‌که طول خط دوم انتقال 455 کیلومتر است که بنا به قول وزیر نیرو در نماز جمعه شهر یزد، قرار است 50 کیلومتر از طول این خط، امسال اجرا شود.
غفوری ادامه داد: تا پایان سال گذشته تقریبا 85 میلیارد تومان برای اجرای این خط هزینه شده است.
این مسئول با اشاره به نیاز 3500 میلیارد تومانی برای تکمیل این خط، بر ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز از طریق فایناس تاکید کرد و افزود: وزارت نیرو با توجه به محدودیت‌های اعتبارات دولتی، پیگیر تامین اعتبار اجرای خط دوم از طریق فاینانس است.
وی با بیان این‌که اعتبار سال جاری خط دوم انتقال آب به استان 30 میلیارد تومان است، ادامه داد: با اجرای این خط سالانه 150 میلیون مترمکعب آب از سرچشمه‌های کارون به استان منتقل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار