فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: در یکسال گذشته ۶۷ هزار و ۱۵۷ مورد گواهینامه در پلیس شرق استان تهران صادر شده که ۳ هزار و ۵۹۰ نفر پلیس همیار و ۶ هزار و ۱۵۷ نفر پلیس یار بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 13 March 2022

به گزارش تابناک تهران، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در ابتدا از همکاری اصحاب رسانه که در طول سال در کنار پلیس بودند تقدیر می کنم، زیرا مشکلات مردم را از طریق پلیس و اخبار پلیس به مردم انتقال دادید.

وی گفت: پلیس همانند سال گذشته آماده است تا چهارشنبه سوری آخر سال بدون هیچ مشکلی انجام شود، در سال گذشته مردم به‌خاطر عدم مسافرت به دلیل بیماری کرونا به مسافرت نرفتند اما امسال کسانی که واکسن زده باشند می توانند به مسافرت بروند و پلیس هم همواره در راستای امنیت در کنار مردم خواهد بود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: از شهروندان می‌خواهم در چهارشنبه آخر سال امنیت و سلامتی مردم را مدنظر قرار داده و حتما مواظب افراد سالخورده و کودکان خودشان باشند، در روشن کردن آتش امنیت را بسیار رعایت کنید تا حوادث ناخوشایندی به بار نیاید، از مردم و شهروندان می خواهیم که به توصیه های پلیسی توجه و دقت کنند تا حوادث ناخوشایند به وجود نیایید.

عزیزی تصریح کرد: پلیس راهور از ۲۵ اسفند و تا ۱۵ فروروین در آماده باش کامل قرار دارند، مردم در مسافرت برنامه ریزی داشته باشند و پیام های پلیسی را رصد کنند تا گرفتار نشوند، به پیش بینی های هواشناسی هم اهتمام داشته باشند و در خودروها وسایل ایمنی را به همراه داشته باشند.

خودروهای تا سقف ۳ میلیون جریمه، توفیف نخواهد شد

وی بیان کرد: خودروهایی که تا سقف ۳ میلیون جریمه داشته باشد توفیف نخواهد شد، اما از شهروندانی که توان مالی دارند می خواهیم جرایم را پرداخت کنند.

این مقام مسؤول گفت: از دستگاه قضایی خواسته ایم که به افراد بزهکار و کسانی که ناامنی ایجاد می کنند در ایام عید به آنها مرخصی داده نشود، در ایام عید و تعطیلات نوروزی ۱۳ ایستگاه پلیس در مناطق هفتگانه پلیس شرق استان تهران نقش نظارتی بر مسیر ها و جاده های شرق استان تهران را انجام دهند.

عزیزی ادامه داد: در حوزه پیشگیری جرائم، ۲۵ هزار و ۹۰۰ فقره پیشگیری نسبت به سال گذشته داشتیم که یک درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم، در حوزه کشفیات ۲۰ هزار و ۹۷۹ فقره کشفیات سرقت داشتیم که یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشت ورامین و شرق استان تهران از مناطق حاصل‌خیز هستند و کشاورزی و دامپروری از شغل های مردم این مناطق است، در این حوزه اقدامات خوبی با توجه به آموزش های لازم انجام شده و ۲۶ درصد کاهش سرقت احشام را داشتیم و در مجموع ۱۶۹ فقره سرقت انجام گرفته که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش چشمگیری داشته است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار کرد: در حوزه سرقت‌هایی که در شرق استان تهران انجام گرفته، بیشترین سرقت با تعداد ۵ هزار و ۸۷۶، چهار درصد کاهش سرقت نسبت به سال گذشته داشته و شهرستان پیشوا هم با هزار و ۶۲۶ فقره سرقت نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش سرقت داشته است.

عزیزی گفت: در حوزه صدور احکام قضایی ۱۳ هزار و ۵۹۷ فقره حکم اجرا شده و از این تعداد برای ۱۲ هزار و ۵۵۴ مورد حکم ابلاغ شده و همچنین از این بین ۸ هزار و ۷۱۳ مورد حکم جلب انجام گرفته است.

وی افزود: در حوزه نزاع دسته جمعی و فردی در شرق استان تهران ۲۷۰ فقره بوده و در سال گذشته ۳۷۳ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته ایم و در نزاع فردی هم ۱۱ هزار و ۶۳۹ مورد بوده که سال قبل  ۱۲ هزار و ۹۷۵ مورد بوده و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته ایم.

این مقام انتظامی بیان کرد: در حوزه برخورد با تخلفات صنفی ۵۱ هزار و ۷۴۴ بازدید مشترک بین اصناف و پلیس انجام گرفته که ۳ درصد افزایش داشته ایم.

عزیزی گفت: در یکسال گذشته ۶۷ هزار و ۱۵۷ مورد گواهینامه در پلیس شرق استان تهران صادر شده که ۳ هزار و ۵۹۰ نفر پلیس همیار و پلیس یار ۶ هزار و ۱۵۷ نفر بوده است.

وی در ادامه این نشست کل دستگیری‌هایی که در سال گذشته انجام گرفته را ۵۲ هزار و ۶۳۱ نفر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است و گفت: در حوزه سامانه گزارشی پلیس ۱۱۰، در سال گذشته ۸۱۴ هزار و ۳۵۴ تماس با پلیس ۱۱۰ و فوریت‌های پلیسی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش تماس ها را داشتیم که این آمار یک میلیون ۴۰۰ هزار تماس بوده است که از این بین ۴۶۶ هزار و ۶۶۰ مورد عملیاتی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار