مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: از ابتدای آبانماه امسال تاکنون که وظیفه نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده، بیش از سه هزار و ۱۰۰ تن کالای تنظیم بازار با نرخ مصوب در پاکدشت توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 15 March 2022

حسن دالوند روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای آبان‌ماه امسال، وظیفه نظارت بر بازار مصرف شامل کالاهای مرتبط با کشاورزی و ۲۵ قلم کالای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی محول شده که طی این مدت بیش از سه هزار و ۱۰۰ تن مرغ گرم و منجمد، انواع برنج و شکر در شهرستان پاکدشت توزیع شده است.
وی افزود: طی این مدت یکهزار و ۳۱۸ تن مرغ گرم به قیمت هر کیلوگرم ۳۱ هزار تومان، ۱۳۲ تن مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان، ۶۴۵ تن تخم مرغ به قیمت هر شانه ۴۳ هزار تومان و هر کیلوگرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ۲۳ تن برنج پاکستانی به قیمت ۲۵ هزار تومان، ۲۷۹ تن برنج هندی به قیمت ۲۴ هزار تومان، ۵۴۰ تن برنج تایلندی به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۶۵ تن شکر به قیمت هر کیلوگرم ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان در سطح پاکدشت توزیع شده است.
وی افزود: در حوزه نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی، ۶۵ نیروی بسیجی در قالب ۳۲ اکیپ طرح شهید امانی با مدیریت جهاد کشاورزی همکاری داشته و فعالیت اصناف در توزیع کالاهای اساسی را رصد می‌کنند.
دالوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۵۸۶ هزار قطعه در پاکدشت مشغول به فعالیت است که این واحدها روزانه ۲۳ تن تخم مرغ تولید می‌کنند که با توجه به نیاز ۵ تا ۷ تن روزانه شهرستان، نیاز مردم به تخم مرغ در پاکدشت تامین می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه تولید گوشت مرغ هم اکنون پنج واحد با ظرفیت ۱۸۶ هزار قطعه مرغ در پاکدشت مشغول به فعالیت است که در یک دوره، ۳۳۵ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: نیاز روزانه شهرستان پاکدشت به گوشت مرغ ۱۰ تن است که با توجه به ورود مرغ تولیدی شهرستان به بازار مصرف از ۱۱ اسفند، تا ۱۱ فروردین سال آینده نیاز شهرستان در داخل تامین شده و در صورت نیاز در روزهای پایانی سال و شروع ماه مبارک رمضان، روزنه ۱۰ تا ۱۵ تن مرغ گرم از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به بازار مصرف پاکدشت تزریق می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت اعلام کرد: از ۱۵ روز گذشته به صورت روزانه پنج تن مرغ منجمد به بازار مصرف پاکدشت تزریق شده و این میزان در روزاهای اخیر به ۱۰ تن رسیده است.

دالوند با اشاره به نظارت مستمر بر واحدهای نانوایی پاکدشت افزود: سهمیه آرد پاکدشت ماهانه سه هزار و ۱۷۰ تن است که با توجه به وجود چهار شهرک صنعتی، مسافران در حال تردد در محور امام رضا (ع) و سکونت هزاران نفر از اتباع افغانستانی در صدد افزایش میزان سهمیه پاکدشت هستیم.
وی تعداد نانوایی یارانه‌ای و آزادپز پاکدشت را ۳۷۳ واحد اعلام کرد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار