کد خبر: ۱۰۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 30 September 2015
تابناک بوشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: با هدف حمایت از تولیدات داخلی 140 هزار میلیارد تومان از منابع مالی بانک ها در قالب تسهیلات برای خرید محصولات صنعتی و خودرو اختصاص می یابد.

اطلاعات در ادامه نوشت: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دیروز پس از بازدید از بخش های مختلف شرکت ایران خودرو در گفتگو با خبرنگاران افزود: میزان تسهیلات بانکی امسال 700 هزار میلیارد تومان است که مقرر شده 20 درصد این منابع برای خرید محصولات داخلی اختصاص یابد.

وی گفت: طی توافقنامه ای که دیروز بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضاء رسید، به منظور افزایش تولید معادل 200 میلیارد تومان از یارانه تولید در اختیار خودروسازان قرار می گیرد.

معاون رئیس جمهوری اسلامی افزود: این منابع مالی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرد تا در مهرماه سال جاری به خودروسازان پرداخت شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنين از حمایت دولت با ارائه تسهیلات برای خرید اقساطی خودروهای داخلی خبر داد وگفت: برای خرید اقساطی خودرو کارمندان توافق شد منابعی بویژه از طریق تبصره ۲۰قانون بودجه ۹۴اختصاص یابد

وی همچنین با اشاره به گزارش وزیر صنعت و مسئولان صنعت خودروسازی در نشست مشترک با خودروسازان و قطعه سازان گفت:این گزارش ها در سه بخش قابل تقسیم بود. اول اینکه برای افزایش تولید با مشکل تامین منابع مالی مواجهند که تامین بخشی از این منابع طبق توافقات قبلی با بانک مرکزی از طریق تسهیلات فراهم شد، دوم مطالبات مربوط به جایگزینی خودروهای فرسوده است که مقرر شد این مطالبات در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد و سوم در چارچوب کمک دولت به فرایند افزایش کیفیت خودرو مقرر شد با استفاده از فناوری روزامد کیفیت خودرو افزایش یابد.


نوبخت افزود : با توجه به اینکه نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس می تواند به افزایش تولید و اشتغال کمک کند ، به همین منظور توافقاتی بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام شد.

وی همچنین گفت : مقرر شدهمچنین برای تحرک بخشی و افزایش تولید ، به هر یک از دو خودروساز بزرگ ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در گفتگو با خبرنگاران با بیان آنکه در چشم انداز 10 ساله ایران باید سالانه 3 میلیون دستگاه خودرو تولید کند، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده یک سوم این خودروها باید به بازارهای خارج از کشور صادر شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده افزود: هم اکنون ظرفیت تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی بین یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار دستگاه است که همه این خودروها با رعایت استانداردهای ملی تولید و به بازار عرضه می شود.

وی اضافه کرد: اگر خودروهای داخلی فاقد استانداردهای داخلی باشند، این خودروها شماره گذاری نمی شوند. لذا ما درصددیم استانداردهای یورو 3 به یورو 4 ارتقا یافته و در صورتی که سوخت مورد نیاز تامین شود، استاندارد خودروهای داخلی را به یورو 5 و 6 ارتقا دهیم.

وی با اشاره به مذاکرات در حال انجام با شرکت های معتبر خارجی یادآور شد: هم اکنون با برخی شرکت های معتبر خودروسازی جهان در حال مذاکره هستیم و در این مذاکرات هم تاکید می شود که 30 درصد محصولات تولید داخلی ما به خارج از کشور صادر شود.

وی در ارائه خودروهای کیفی به مصرف کنندگان تاکید کرد و افزود: خودروسازان داخلی مکلفند تمام خودروهای خود را با کیفیت تولید کنند و در صورتی که مشتری از خودرو خود شکایت دارد، واحدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده تا پس از رسیدگی به شکایت مردم آن را به خودروسازان منتقل کند.

وی گفت: هم اکنون خودروسازهای کشور دولتی نیستند. بطوری که شرکت ایران خودرو و سایپا به صورت خصوصی اداره

می شوند و رقابت سالم در این بخش باعث می شود علاوه بر افزایش خرید مردم، ما بتوانیم یک سوم محصولات داخلی خود را به خارج از کشور صادر کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار