رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی در گفتگو با تابناک:
رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی از بار مراجعات سرپایی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در این ایام عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کودکان و بزرگسالان را در معرض خطر بیماری کویید ١٩ قرار می دهد.
کد خبر: ۱۰۳۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 26 March 2022

فریبا ویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت مراجعه و بستری کودکان مبتلا به کویبد ١٩ اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت حال حاضر مناسب تر است اما باید توجه داشت که بیماری از بین نرفته و در همه ایام تعطیلات هم بستری و بیمار مثبت داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اگر چه در حال حاضر ۷ بیمار بستری کویید داریم، افزود: اما به هر حال بیماری همچنان وجود دارد و ما روز بدون بستری نداشته ایم اگر چه نسبت به اوایل اسفند ماه وضعیت بستری ها حدودا ۵٠ درصد بهبود یافته است.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی با بیان تعداد بیماران بستری در روزهای مختلف متغیر است، تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان محمد کرمانشاهی در ایام تعطیل آماده ارائه خدمت است و بار مراجعات سرپایی با علائم کویید ١٩ وجود دارد.

وی گفت: اگر چه علائم با گذشته فرقی نکرده و به نظر می رسد سویه اومیکرون باشد و این سویه معمولا قسمت فوقانی تنفس را درگیر و قسمت تحتانی تنفس را کمتر درگیر می کند اما اگر به موقع مراجعه نکنند و آن علائم اولیه به موقع کنترل نشود و یا اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دار باشد ممکن است دچار عوارض ناشی از این دست هم بشوند.

ویسی ادامه داد: کسانی که با علائم گوارشی مراجعه می کنند و کودکانی که با اسهال و استفراغ می آیند، اسهال و استفراغ به تنهایی موردی ایجاد نمی کند اما اگر دیر درمان شود و کودک دچار کم آبی شود، عوارض ناشی از آن را در پی دارد از جمله اختلالات مختلفی مانند عوارض کلیوی و بسیاری مسائل دیگر که نیازمند درمان سریع است.

ویسی تاکید کرد: بستری کودکان به عوارض آن ها بستگی دارد و معمولا بین ٣ تا ٧ روز کمی کمتر یا بیشتر بستری می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار