کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: عده‌ای در فضای مجازی به بهانه تبلیغ دین خود، به دنبال انحراف جوانان هستند و با بیان مطالب نادرست باورهای مکتب تشیع را زیر سوال می‌برند.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 10 April 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عصر شنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جمع روزه داران با ادامه مباحث در خصوص تاکید قرآن کریم بر جدال احسن اظهار داشت: اعتقاد و باور را نمی‌توان به زور به دیگران تحمیل کرد و امروز اگر می‌توان با قدرت نظامی کشور دیگری را تصرف کرد؛ اما با فشار شمشیر نمی‌توان تفکر و باور مردمان آن کشور را تغییر داد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: تمامی ادیان برای خود دارای احترام هستند و نمی‌توان با ادیان مختلف الهی دعوا و مشاجره کرد؛ بلکه سفارش و توصیه قرآن کریم این است که با جدال احسن باید با ادیان گفتگو و از اهانت و تندی خودداری کرد.

دوران اهانت کردن و سفسطه گری به اتمام رسیده است

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه باید همواره باب گفتگو در جهان باز باشد ابراز داشت: دوران اهانت کردن و سفسطه گری به اتمام رسیده است و طرفداران تمامی ادیان باید در فضایی آرام، منطقی و مستدل به بیان مطالب خود بپردازند.

وی عنوان کرد: عده‌ای در فضای مجازی به بهانه تبلیغ دین خود، به دنبال انحراف جوانان هستند و با بیان مطالب نادرست باورهای مکتب تشییع را زیر سوال می‌برند و توسل به امامان معصومین را نادرست دانسته و سخنان غلط وهابیت را تکرار می‌کنند در حالی که آنان می‌بایست در فضای گفتگو و مناظره‌ای به بیان ادعاهای خود بپردازند و یک طرفه مطالبشان را مطرح نکنند.

مناظره با تخریب کردن متفاوت است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: مناظره با تخریب کردن متفاوت است و خداوند فرمود با اهل کتاب مناظره نکنید به جز اینکه گفتگو عالمانه باشد و با افراد بهانه جو نیز نباید وارد گفتگو شد.

وی با بیان اینکه دین اسلام و مسیحیت اشتراکاتی دارند افزود: مسلمانان کتاب مسیحیت یعنی انجیل را قبول دارند و خدا هر دوی این دین‌ها، یکی و واحد است و هر کدام در برابر خداوند تسلیم هستند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در طول تاریخ برخی از اهل کتاب و برخی از مشرکین به اسلام ایمان آورده‌اند اما کسانی نیز بوده‌اند که به دلیل جهالت و لجاجت نمی‌خواهند بپذیرند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: بار دیگر تاکید می‌کنیم که ما از فضای گفتگو و مناظره استقبال می‌کنیم و رسانه ملی نیز باید نسبت به برپایی گفتگو با رعایت اصول آن و درحضور جوانان اقدام کند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: ۷۷۹ بار در قرآن کریم از علم و ۴۹ بار از عقل سخت به میان آمده است و بیشترین روایات ما نیز در زمینه عقل و علم است و اساساً آنچه که در دین اسلام مطرح می‌شود با عقل و علم همخوانی دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار