رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی از رفع تصرف بیش از ۴۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ 10 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سیدهادی معین السادات افزود: از تصرفات غیر قانونی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست جلوگیری و و فق مقررارت برخورد می شود.
وی یادآورشد: بیش از ۴۰ هزارمتر مربع از اراضی ملی مناطق حفاظت شده استان که توسط متخلفین با تغییر کاریری به باغ ، زمین کشاورزی و ساخت و ساز غیر مجاز تصرف شده بود با پیگیری های یگان حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی رفع تصرف شدند.
وی افزود: مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ، تابع مقررات ویژه ای بوده و هر گونه دخل و تصرف خارج از ضوابط و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است، اما متأسفانه بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا به دلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و برهم زدن اکوسیستم در مناطق می شوند.
معین السادات تأکید کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی بصورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت می باشند و با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
گفتنی است : در استان مرکزی تعداد ۷ منطقه تحت مدیریت محیط زیست و ۶ منطقه شکار ممنوع مصوب شده که حدود ۱۰/۵ درصد مساحت کل استان را شامل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار