معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: شهرک صنعتی های‌تک (پیشرفته) این استان به مساحت ۲۰۰ هکتار درحال آماده‌سازی است.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 11 April 2022

شهرک صنعتی های‌تک در تهران راه‌اندازی می‌شود

حشمت الله عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تهران به علت تعدد مراکز علمی و دانشگاهی موجود، ظرفیت خیزش در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان را دارد.

وی اظهار داشت: توسعه فعالیت های دانش بنیان و حمایت از تولیدات در این بخش را در ۲ مقوله مشوق های مختلف و ایجاد زیرساخت های گسترده دنبال می کنیم.

این مسئول یکی از این اقدام ها را افزایش یکهزار هکتار به مساحت پارک علم و فناوری پردیس برشمرد و خاطرنشان کرد: یک شهرک صنعتی هایتک نیز با مشارکت ستاد اجرایی امام در قالب ۲۰۰ هکتار زین که واگذار شده، در حال آماده سازی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: شهرک صنعتی ۷۰۰ هکتاری ملارد نیز با اولویت واگذاری به شرکت های دانش بنیان اجرا می شود که در کنار این اقدامات، در شهرستان دماند یک شهرک صنعتی ۹۵ هکتاری بناست به شرکت های دانش بنیان واگذار شود.

عسگری اعلام کرد: در حوزه تسهیلات نیز ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار داریم که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان آن متقاضی معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: هم اکنون در حدود سه هزار و ۴۰۰ واحد دانش بنیان در این استان وجود دارد و تلاش داریم تا پایان سال جاری، این تعداد را به ۶ هزار مورد برسانیم و متقاضیان خوبی هم وجود دارند.

وی به مانع تراشی برخی دستگاه ها در برابر شرکت های دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: یکی از مسائل موجود که در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید نیز بر روی آن بحث شد این بود که دستگاه های اجرایی تفاوتی میان واحدهای تولیدی عادی و دانش بنیان قائل نیستند، از همین رو بنا شد هر دستگاهی مشوق های خود را برای شرکت های دانش بنیان اعلام کند تا عملکرد آنها نیز در زمینه حمایت از این تولیدکننده مشخص شود.

رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۱ را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اعلام کرده اند.

تهران ۱۸ شهرک صنعتی و ۴۷ ناحیه صنعتی دارد و در کنار آن پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک علم و فناوری کشور در این استان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار