مشاور وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: برای ریشه‌کنی فقر لازم است تا اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت استان در اختیار باشد که بسیج با ظرفیت‌های خود می‌تواند مسئولان را در این زمینه‌ها یاری کند.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 12 April 2022

به گزارش تابناک تهران، تهمینه دانیالی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک با مسئولان پاکدشت که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت تعاون، تکمیل بانک اطلاعات رفاه ایرانیان است تا به واسطه آن بتوان اقدامات را بر اساس اطلاعات واقعی برنامه ریزی کرد ولی تا کنون به دلیل برخی از مشکلات زیرساختی، از مجموع ۱۵ میلیون جمعیت استان تهران، فقط اطلاعات ۳۵۰ هزار نفر ثبت شده است.
وی افزود: به مسئولان پاکدشت پیشنهاد می‌شود برای جمع‌آوری این اطلاعات، به عنوان پایلوت استان تهران از ظرفیت بسیج استفاده کنند و با فعال‌ کردن پایگاه‌های بسیج که ارتباط مستقیم و مؤثری با مردم دارند، اطلاعات افراد که زیرساخت لازم برای ریشه‌کنی فقر است به درستی جمع‌آوری شود، چرا که امروز برخی از افراد برای حفظ آبرو به نهادهای حمایتی مانند کمیته‌امداد مراجعه نمی‌کنند که این همان نقطه آغاز فقر مطلق در جامعه است.
دانیالی خاطرنشان کرد: از ۲ هفته پیش، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی میز خدمت را به داخل کارخانه‌ها برده و از مسئولان شهرستان پاکدشت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود تا با حضور در کارخانه‌ها، از نزدیک به مشکلات کارگران رسیدگی کرده و با اختیار کاملی که به مسئولان داده می‌شود، مسائل را در همان محل رفع کنند.
این مسئول با اشاره به این که مهمترین وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گره‌گشایی از مردم است، اضافه کرد: این وزارت در چهار حوزه کاهش فقر، رسیدگی به اموال مردم، حوزه تأمین اجتماعی و بازنشستگی مسئولیت دارد و هم اکنون در استان ۱۵ میلیون نفری تهران، پنج میلیون نفر به طور مستقیم با این اداره کل در ارتباط هستند که رفع مشکلات آنان به همفکری، همزبانی و همدلی تمامی مسئولان نیاز دارد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امروز توانمندسازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، دغدغه‌ای است که باید با شناخت ظرفیت‌های هر منطقه به آن پرداخته شده و برای افراد بر اساس نیاز هر منطقه شغل ایجاد کرد که این مهم با ارائه آموزش‌های لازم از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای به افراد محقق می‌شود.
وی یادآور شد: هم اکنون مجوز کسب و کار در استان تهران سه روزه صادر می‌شود و اگر در این ایام اطلاعات بارگذاری شده افراد تأئید نشد، خود سیستم برای متقاضی مجوز را صادر می‌کند، بنابراین می‌توان با یک برنامه‌ریزی جامع زمینه ایجاد اشتغال افراد متقاضی و ارائه تسهیلات برای مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک زودبازده را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار