۶۲ درصد مشاغل در شهر تهران مربوط به حوزه خدمات است و باید ظرفیت اشتغال بیشتر در این حوزه شناسایی شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 12 April 2022

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان پاکدشت در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیمای استان تهران گفت: برای استان تهران یک برش ۱۴۵ هزار نفری اشتغال در سال جاری را پیش بینی و هدف گذاری کرده ایم.
تهمینه دانیالی افزود: سالانه ۲۵۰ هزار نفر از نقاط مختلف کشور به استان تهران مهاجرت می‌کنند که عمدتا از جوانان با استعداد و انگیزه هستند و باید دقت کنیم که به سمت مشاغلی حرکت کنیم که جوانان با انگیزه و تحصیل کرده به آن علاقه دارند.
وی گفت: اولین گام در حوزه اشتغال و کارآفرینی این است که باید جوانان صاحب ایده شناسایی و حمایت شوند تا ایده آن‌ها به یک پدیده و محصول تبدیل شود.
وی افزود: باید جوانان عزیز توجه کنند که دانش بنیان فقط در حوزه تولید محصول و صنعت و کشاورزی نیست بلکه می‌شود خدمات مورد نیاز مردم را دانش بنیان کرد تا در یک زمان سریعتر خدمات در دسترس مردم قرار بگیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: استان تهران با ۱۵ میلیون جمعیت و ۱۶ شهرستان ظرفین بسیار بالایی را در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات در کشور به خود اختصاص داده است.
دانیالی افزود: به عنوان نمونه همین شهرستان پاکدشت که امروز از چند واحد تولیدی آن بازدید کردیم، بیش از ۴۰ هزار نفر نیروی کار و حدود ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار