رئیس شورای اسلامی شهر قیامدشت گفت: حسین ترکاشوند از سمت شهردار قیامدشت، طبق مر قانون و صلاح مردم و شهر با رأی اکثریت اعضای شورای شهر عزل و «امید حیدری» به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 13 April 2022

به گزارش تابناک تهران، وحید خسروآبادی رئیس شورای اسلامی شهر قیامدشت در این باره اظهار کرد: در چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قیامدشت، موضوع احراز محل سکونت شهردار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت باتوجه به اینکه عدم سکونت حسین ترکاشوند در شهر قیامدشت برای اعضای شورا محرز شده بود، با اکثریت آرا، شهردار از سمت خود عزل شد.

وی با اشاره به آیین ‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار گفت: طبق قانون، شهردار باید از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در این سمت انجام وظیفه می‌کند در داخل محدوده قانونی شهر ساکن باشد که پس از روی کار آمدن حسین ترکاشوند این موضوع بارها مطرح و تذکر داده شد اما هیچوقت عملی نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قیامدشت سپس تصریح کرد: در ادامه همان جلسه، «امید حیدری» را به عنوان سرپرست شهرداری قیامدشت انتخاب کردیم که پس از رایزنی های لازم و در راستای صلاح مردم و شهر، پس از جواب هیأت تطبیق فرمانداری و در اسرع وقت فردی اصلح را به عنوان شهردار انتخاب و معرفی خواهیم کرد.

وظایف نظارتی از سوی شهرداری قیامدشت به خوبی انجام نشده است

یوسف عصمتی نایب رئیس شورای اسلامی شهر قیامدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر شش سوال طرح کردیم که اولین سوال در رابطه با محل سکونت شهردار بود، اظهار کرد: بنا داشتیم با تعامل و همکاری کارها را پیش ببریم اما طبق اسناد و مدارک موجود، وظایف نظارتی از سوی شهرداری به خوبی انجام نمی‌شد.

وی ادامه داد: شفافیت مالی، شفافیت نیروی انسانی، درآمد پایدار، محل سکونت، عملکرد و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز از جمله موارد مورد انتظار شورا از شهردار بوده و از شهردار آینده نیز همین انتظارات را داریم.

عصمتی گفت: سال ۱۳۹۶ که حسین ترکاشوند برای اولین بار تصدی شهرداری قیامدشت را برعهده گرفت، بیش از ۶۰ میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یافته بود که کارهای عمرانی قابل توجهی نیز انجام شد و قدردان خدمات انجام گرفته هستیم اما اکنون وضعیت متفاوت است و برنامه‌ها انجام نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شش ماه پیش و پس از انتخابات شورای شهر، طی جلسه ای، طرح‌ها و برنامه‌های مورد انتظار خود را به حسین ترکاشوند به عنوان شهردار پیشنهادی ارائه دادیم اما پس از رای اعتماد، برنامه‌های ارائه شده اجرا نشده و شهر قفل شده است که در نهایت طبق مر قانون و صلاح مردم و شهر شهردار قیامدشت از سمت خود عزل شد.

تأسیس شهرداری و شهرشدن قیامدشت؛ از توابع شهرستان ری که در گذشته از خدمات شهرداری منطقه۱۵ تهران استفاده می‌کرد، به طور رسمی در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ توسط معاون حقوقی رئیس جمهور ابلاغ شد. 

حسین ترکاشوند از سال ۱۳۹۶ به عنوان شهردار قیامدشت انتخاب شد و پس از برگزاری انتخابات دوره ششم شورای شهر در سال ۱۴۰۰ نیز ترکاشوند به عنوان شهردار پیشنهادی در ابتدا از اعضای شورای ششم، رای منفی گرفت و امید حیدری حدود یک ماه و نیم سرپرستی شهرداری را عهده دار بود که پس از رایزنی‌های مختلف ترکاشوند توانست رای اعتماد شورا را اخذ کند اما در نهایت روز گذشته از این سمت عزل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار