دادستان همدان خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب همدان بر ضرورت فراگیری فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه برای در امان ماندن از کلاهبرداران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ 15 April 2022
دادستان عمومی و انقلاب همدان بر ضرورت فراگیری فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه برای در امان ماندن از کلاهبرداران تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان،  حسن خانجانی موقر در جمع نمازگزاران مسجد مهدیه شهر همدان گفت: فضای مجازی فرصت بسیار مناسب ایجاد شده در دنیای امروزی است، اما از آنجا که خانواده‌ها آموزش‌های لازم برای بهره مندی صحیح از آن را نیاموخته اند به جای استفاده از صحیح از آن، دچار آسیب‌ها و تهدید‌هایی می‌شوند.

به گفته او کلاهبرداران رایانه‌ای با بهره گیری از فرصت عدم آگاهی و شناخت افراد از فضای مجازی حتی افرادی با تحصیلات دانشگاهی را فریب می‌دهند.

دادستان همدان گفت: در حالی که اگر سواد استفاده از فضای مجازی را از پیش آموخته بودند هرگز فریب ترفند‌های کلاهبرداری همچون تماس اینترنتی برای دریافت جایزه‌های دروغین را نمی‌خورند.

خانجانی موقر گفت: کلاهبرداران با بهره گیری از ضعف سواد رسانه‌ای افراد، آنان را با وسوسه و وعده‌های جذاب فریب داده و دارایی آن‌ها را به سرقت می‌برند.

او گفت: کودکان و نوجوانان باید حین استفاده از فضای مجازی توسط والدین کنترل شوند، اما این کنترل نباید موجب بروز تنش و اختلاف شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: والدین باید ضمن بهره مندی از سواد رسانه‌ای نحوه استفاده صحیح از این فضا را نیز به فرزندان خود بیاموزند تا از کشیده شدن آنان به راه‌های مختلف فساد جلوگیری کنند.

خانجانی موقر خواستار بهره مندی از ظرفیت مساجد برای فعالیت‌های تربیتی شد و گفت: مساجد این روز‌ها نقش سازنده تربیتی و مذهبی پررنگ خود را به مانند گذشته ندارند.

اوگفت: باید از حضور کودکان، نوجوانان و جوانان به شیوه‌های مختلف در مساجد استقبال کرد و با بهره مندی از ظرفیت تربیتی این مکان مقدس، اخلاق مداری در خانواده‌ها را اشاعه داد تا رفتار‌های ناپسندی به مانند لج بازی ها، حسادت‌ها و چشم و هم چشم‌ها در بین خانواده‌ها کمرنگ شود./ باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار