امروز در دوره ای جدید که با روی کارآمدن دولت سیزدهم آغاز شده است ،فعالیتها برای تامین منافع مردم استان حول محور منابع نفت و گاز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است .
کد خبر: ۱۰۴۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ 24 April 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::استان ایلام با بهره مندی از منابع سرشار نفت و گاز در زمره مناطق نفت خیز کشور محسوب می شود ،هرچند در دوران پس از انقلاب اقدامات و تلاش های چشمگیری برای توسعه استان صورت گرفته ، اما حقیقتا این تلاش ها آنچنان باید و شاید نتوانسته است غبار محرومیت را از رخسار این استان بزداید.

استانی که منابع عظیم ذخایر نفت و گاز آن می تواند دگرگونی عمیقی را در حوزه های گوناگون آن ایجاد نماید ،اما برخی اهمال ها و سوء مدیریت مانع از تحقق آن شده است .

به اصطلاح ساده تر باید گفت منابع عظیم انرژی استان در خدمت به حرکت در آمدن چرخ توسعه استان های دیگر شده و آلایندگی های آن دمار محیط زیست انسانی و طبیعی استان را در آورده است .

دفتر شرکت نفت و گاز غرب به جای حضور در استان و خیررسانی به مردم استان ،سالهاست دست در جیب مردم استان ،منافع سرشاری را نصیب استان همسایه کرده و در این بین مشاغل دون شأن نصیب جوانان استان شده ،البته آنهم با گذر از هفت خوان های متعدد رستم !

شرکت های فعال نفت و گاز و پتروشیمی نه تنها قاعده مسیولیت اجتماعی خود را فراموش کرده اند ،بلکه حساب های مالی خود را در بانک های خارج استان گشایش کرده تا حتی بانکهای استان از مواهب حجم بالای گردش مالی بی بهره بمانند،مالیات ارزش بر افزوده ها هم حکایت خود دارد

این بی توجهی ها به منافع استان باعث شده تا رگ غیرت جوانان مطالبه گر متورم شود و این سالها موضوع بومی گزینی شرکت های نفت و گاز و مهمتر از آن انتقال یا استقلال دفتر نفت و گاز در استان به یک مطالبه عمومی مبدل شود

هر چند در دوره گذشته دو نماینده عضو کمیسیون انرژی و استاندار پیشین با سوار شدن بر موج مطالبه گری ها گامهایی را برای تحقق این مطالبه برداشتند ،اما مانعی به نام تعارض منافع مدیران ارشد وزارت نفت و از سویی برخی تسامح و تساهل های داخل استان این گامها را ابتر نمود

اما امروز در دوره ای جدید که با روی کارآمدن دولت سیزدهم آغاز شده است ،فعالیتها برای تامین منافع مردم استان حول محور منابع نفت و گاز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است .

موضوع از ریل سخنرانی ،جلسه و نامه نگاری بر روی ریل عمل گرایی قرار گرفته است ،گردهمایی مدیران نفت ،گاز و پتروشیمی استان و غرب کشور در سالن شهید رجایی استانداری و تکالیف استاندار به آنان ،گواهی روشن بر تایید تغییر ریل پیگیری منافع استان است

امروز استاندار در کنار تکلیف به شرکت های نفت و گاز پتروشیمی برای پرداختن به مسیولیت اجتماعی خود در قبال مردم استان ،بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها ،گشایش حساب های بانکی در استان ،موضوع مهمتری را نیز در دستور کار قرار داد .

بهرام نیا از مدیرعامل دفتر نفت و گاز غرب فراهم نمودن مقدمات استقرار این دفتر در استان را بعنوان یک تکلیف خواستار شد .

در ادامه دفترونفت گاز غرب مهلت ۴۵روزه ای را از استاندار برای عملی شدن این تکلیف خواستار شدند ،به معنایی دیگر باید گفت دفتر نفت و گاز غرب برای تحقق مطالبه مردم استان تنها ۴۵روز مهلت دارد .

یقینا با تحقق این مطالبه مهم مردم استان ،مردم ایلام بیش از پیش از مواهب و مزایای استقرار دفتر نفت و گاز متناسب با ظرفیت های نفت و گاز خود بهره مند خواهد شد .

استاندار ایلام امروز نشان دادند که برای دفاع از منافع مردم استان هیچ تعارفی با کسی نخواهند داشت ،منافعی که سالهاست در میان چرخ تعارفات و تعارضات له و لورده شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار