کد خبر: ۱۰۴۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ 25 April 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارز دو تا سه سالی است که سایه شوم خود را برروی صنعت برق افکنده و خسارات زیادی را هم به شبکه برق و هم به تاسیسات برقی وارد آورده است.

خرید بیت کوین هر ساله طرفداران جدیدی پیدا می‌کند و از این رمزارز به عنوان وسیله پرداخت، انتقال وجه و سرمایه گذاری استفاده می‌شود.

بیت کوین شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها و دستگاه‌هایی است که در سرتاسر دنیا وجود دارد و اصطلاحا به نام ماینر یا استخراج کننده شناخته می‌شوند. پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد.

هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت، معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار زیادی را بر شبکه تحمیل کرده و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان فراهم می‌کند.

با توجه به مصوبات شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ممنوعیت تولید و استخراج رمز ارز در کشور و به منظور جلوگیری از تبعات زیان بار اقتصادی و اجتماعی ناشی از قطعی مکرر برق، برخورد با متخلفان این حوزه، کماکان و با جدیت بیش از پیش در دستور کار پلیس قرار دارد.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با استفاده از روش‌های گوناگون، اقدام به شناسایی این مراکز غیرمجاز نموده است و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از شهروندان خواسته است تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار