رئیس دفتر نماینده ولی فقیه؛
نماز عید فطر امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در یاسوج و دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ 28 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان در جلسه هماهنگی برپایی نماز عید فطر گفت: امسال هم همانند سال های گذشته نماز عید فطر نقاط مختلف استان برپا می شود.

حجت الاسلام دهقان افزود: برای جمع آوری فطریه نیز ۵۰۰ ایستگاه شهری و روستایی در نظر گرفته شده و تمامی آنها باید دارای مجوز باشند.

وی از برپایی ۳ ایستگاه صلواتی برای پذیرایی نمازگزاران خبر داد و بیان کرد: تمامی نمازگزاران باید نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک، جانماز و زیر انداز شخصی استفاده کنند.

فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این جلسه با اشاره به اهمیت برپایی نماز عید فطر گفت: نماز عید فطر امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به امامت ایت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج برپا می شود.

مهدوی مطلق افزود: آیین معنوی نماز عید سعید فطر، امسال در میدان عدل شهر یاسوج و از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود.

برپایی نماز عید فطر از امور واجبات مسلمانان است.

در دوران امیرالمؤمنین (ع) برخی از مردم به حضرت پیشنهاد کردند برای افرادی که نمی‌توانند برای نماز عید فطر به بیرون از شهر بیایند، مسجد و امام جماعتی در نظر بگیرد، اما حضرت نپذیرفت و فرمودند: من کراهت دارم سنتی بگذارم که رسول خدا (ص) آن را نگذاشت و در نهایت نماز عید فطر را متمرکز و یکپارچه برگزار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار