عصارخانه شاهی در قالب برگزاری دیدارهای نوروزی با اهالی ورزش، فرهنگ و هنر در ایام عید میزبان مسافران و شهروندان علاقه مند است.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ 24 March 2022

مدیر موزه عصارخانه شاهی اظهار داشت: ایام عید نوروز میزبان هنرمندان شهری و کشوری هستیم که از آن جمله میزبانی استاد فرهنگ شعبانی و دوست‌داران سعدی است که در برنامه‌ای تحت عنوان گلستان‌نشینی به شعر و نثر فارسی پرداخته می‌شود.
امین خیام باشی بیان کرد: ناصرکوشان پژوهشگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون، احمد اشرفیان حوزه تئاتر و منصور اعظمی کیا در حوزه موسیقی، احمد خوانساری حوزه تئاتر، سعید مزدک و غلامرضا دوامی حوزه موسیقی، و همچنین رسول کربکندی و امیر حسین شاهزیدی از اهالی پیشکسوت ورزش از جمله بزرگوارانی هستند که در این ایام در قالب دیدارهای نوروزی میهمان موزه عصارخانه شاهی خواهند بود.
وی تصریح کرد: برنامه دیگری که هرروز عید نوروز در عصارخانه شاهی برگزار می‌شود، سیاه‌بازی هنرمند اصفهانی است که به همراه موسیقی زنده و نوازندگان جوان ایرانی به اجرا در می‌آید.
وی درخصوص استقبال گردشگران افزود: تاکنون استقبال گردشگران و مسافرین نوروزی از برنامه‌های عصارخانه شاهی بسیار خوب بوده است به گونه‌ای که دوم فروردین در حدود ۳۸۰نفر بازدیدکننده به این مکان آمدند.
خیام باشی تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی که در عصارخانه شاهی برای علاقه‌مندان به نمایش در می‌آید برای عموم بوده و کاملا رایگان است.
وی افزود: برنامه‌های مختلفی نیز در طول سال برای همشهریان درنظر گرفته‌ایم که از امکانات جدید موزه بهره‌مند خواهند شد. لازم به ذکر است تجهیزاتی مانند صوت و کلیپ برای راهنمایی و تسهیل در بازدید مخاطبین در نظر گرفته شده است.
مدیر موزه عصارخانه شاهی گفت: برنامه‌های مختلف دیگری نیز در دستور کار قرار دادیم که سلسله نشست‌های "شیوه ما مردمان" از آن قبیل بوده که هر جلسه آن باحضور یک استاد و موضوع انتخاب می‌شود و تاکنون ۳جلسه آن برگزار شده و در بهار سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: عصارخانه شاهی به عنوان دفتر فرهنگ عامه تولیدات مختلفی برای شهروندان تهیه می کند که نشر و تالیف کتاب‌های مختلفی ازجمله یخچال‌های سنتی اصفهان و تاریخ شفاهی بازار از دستاوردهای این مجموعه به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار