نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه فلسطین، پایگاهی از جهان اسلام است گفت: با ایستادگی ملت‌ها و مردم فلسطین فاتحه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا خوانده است.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 29 April 2022

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد افزود: امیدواریم ایستادگی و مقاومت پایدار بماند و به رغم خسارت ها و شهادت ها به مقاومت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین اظهار کرد: فلسطین نقطه و پایگاهی از اسلام است و قدس شریف قبله اول مسلمانان است و عده ای از مردم مظلوم سالها در این منطقه مورد ظلم واقع شده اند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: جمعی از یهودیان افراطی برای قدرت گرفتن گردهم جمع شدند و برای این گردهمایی فلسطین را انتخاب کردند و بی عرضه‌گی و عدم همبستگی کشورهای عربی سبب شد مردم این منطقه را آواره کنند و دست به جنایاتی بزنند که امروز هنوز شاهد آن هستیم.

ناصری افزود: از ۷۰ سال پیش تاکنون مردم فلسطین شکنجه شدند و در ستم و رنج صهیونیست ها هستند و هر روز هم از فلسطینی ها می کشند و کاری می کنند که نتوانند نفس بکشند.

وی با اشاره به سکوت جهان اسلام در مورد مسئله فلسطین بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، حمایت مردم ایران از مردم مقاوم فلسطین آغاز شد و امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، به حرکت فلسطین مقاوم شکل داد و چهره کار را عوض کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فلسطین با حاج قاسم و با مکتب اسلام حیات گرفت افزود: این مهم را بسیاری از کشورها واقفند و به آن اذعان کرده اند و این اتفاق در یمن و لبنان و ... رخ داده و همه اینها رها شده از یوغ استکبار هستند.

ناصری تاکید کرد: این دشمن دائم در حال آزار و اذیت و مصیبت رسانی است و دشمنی که این همه اقدام علیه کشور ما انجام داده هرگز نمی تواند دوست باشد و بدانید که اینها دشمن هستند و دشمنی آنها با بیداری و ایستادگی ما شدت گرفته است.

امام جمعه یزد ادامه داد: مسئولان مشکلات خود را با تفکر حل کنند و بدانند که با توهین و جنگ و دعوا کار به جایی نمی برند و برخی دروغ پردازی ها نمی تواند در پیشبرد اهداف نظام اختلال ایجاد کند.

ناصری بر لزوم احیای ارزش های اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: روح معنویت باید در جامعه زنده شود تا خداوند متعال به همه ما کمک کند و آمریکا مستاصل شده به همین دلیل بهانه تراشی می کند و البته باید مقاومت و ایستادگی کرد تا مسائل حل شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار