کد خبر: ۱۰۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 01 October 2015

«غدیر» عنوان عقیده و جاری زلالی است که گل بوته‌های «مزرع سبز» ولایت را شکوفا می‌سازد. عید انسانیت و نیل به کرامت می‌باشد «غدیر» نه صرفاً قطعه‌ای از عالم خاک بین مکه و مدینه و یا روزی از ایام سال بلکه گستره‌ای است به وسعت دین ورزی در ساحتهای عقاید، احکام و اخلاق. غدیر «عیدالله الاکبر» و انعکاس نور نبوی در رخسار علوی می‌باشد. «غدیر» به ظاهر آب گیر و به واقع دریائی از نورانیت و معنویت، باور و بصیرت در کویر حیرت و هامون ضلالت است تا «به قدر تشنگی» چشیده شود و کام جانها از آن سیراب و شکوفا گردد .


«
غدیر» تداوم خط رسالت در صحیفة امامت، و جلوه خورشید هستی بخش ولا در اقلیم افسرده و بی بر و بار جانها، روز شادی و آزادی است.


کیست مولا آنکه آزادت کند                   بند رقیّت ز پایت وا کند


                                                                                مثنوی معنوی، دفتر چهارم

«غدیر»، «اکمال دین» و «اتمام نعمت» است که تطبیق و اطلاق «نعمت» بدون قرینه و اضافه بر هیچ برخورداری و تنعمی غیر از نعمت عظمای ولایت روا و سزامند نیست. عید امید و یادآور عهد و پیمان الهی و آیت حقانیت و مظلومیت «آیت عظمی» می‌ باشد.


«
غدیر» نقطة تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت می‌باشد. افقی اعلی و ناپیدا کرانه با خورشیدی فروزان چون علی (ع) که ابرهای مصلحت‌اندیشی و منفعت طلبی را یارای نهان داشتن آن نیست و نخواهد بود.


الحمدلله‌ الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین


و الائمة المعصومین علیهم السلام


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار