مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از برگزاری نمایشگاه عکس علوی در موزه تاریخ شهر بابل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 01 October 2015
به گزارش تابناک مازندران خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ‌نیا با بیان اینکه عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه حضرت علی (ع) از 11 تا 16 مهرماه برپا می‌شود، اظهار کرد: این تور هنری که از دوم مردادماه در استان البرز آغاز شده است بعد از نمایش در 30 استان کشور 20 اسفندماه 1394 به پایان می‌رسد.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 24 تابلو عکس زوایاى کمتر دیده‌شده از جنبه زیبایى شناسى‌هاى هنرى به‌ویژه معمارى حرم مطهر حضرت على (ع) را به نمایش در می‌آید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به نمایشگاه‌های فاخری که در سطح استان برگزار شده است، افزود: تاکنون نمایشگاه‌های فاخری از آثار هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در استان برگزار شده است، اما این نمایشگاه که مستندی از بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) است، به‌دلیل  جایگاه معنوی و شخصیت برجسته ایشان که جزو میراث معنوی به شمار می‌آید نمایشگاهی منحصربه‌فرد خواهد بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
وی با توجه به نام‌گذاری استان به عنوان دیار علویان، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد کار جدیدی در استان شکل گرفته است، چرا که جای خالی این دست نمایشگاه‌ها در مازندران بسیار حس می‌شد.
این نمایشگاه از 11 تا 16 مهرماه به مدت 6 روز در موزه تاریخ شهر بابل صبح‌ها از ساعت 9 الی 14 و عصرها از 16 الی19 آماده بازدید است.
موزه تاریخ شهر بابل که به گنجینه شهر بابل نیز معروف است، در سال 1307 هجری شمسی به عنوان بلدیه بنا شده است.
این بنا که به شماره 1526 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، در اسفند ماه 1374 با کاربری فرهنگی در اختیار میراث فرهنگی مازندران قرارگرفت.
این ساختمان پس از مرمت و احیا در بهمن ماه 1375 برای بازدید و استفادهی پژوهشگران شروع به فعالیت نموده است و این مجتمع فرهنگی دارای گنجینه آثار تاریخی و فرهنگی، نمایشگاه آثار فرهنگی هنری، کلاس‌های آموزش هنرهای سنتی و کتابخانه تخصصی است.
گنجینه بابل به معرفی آثار ساخته شده از سفال، فلز، سنگ، شیشه، چوب به‌جامانده از دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی می‌پردازد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار