فیروزکوه - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروز کوه گفت: تیم‌های عملیاتی ما با حضور ۹۰ نفر امدادگر خواهر و برادر با گذراندن دوره های تخصصی امداد و نجات برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل دارند.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 24 May 2022

به گزارش تابناک تهران، شهرام باباپور در این باره اظهار داشت: علاوه بر مقابله با حواث احتمالی تیم های عملیاتی آمادگی دارند که به عنوان نیروی معین به سایر شهرستان های همجوار نیز امداد رسانی داشته باشند.

وی افزود: تعداد داوطلبان در سامانه جوانان ۲۴۰ نفر و تعداد داوطلبان در سامانه ۶۵۰ نفر هستندکه که دوره های کمک های اولیه را گذراندند و برای کمک رسانی آمادگی دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس با اشاره به تقویت و تجهیز انبارهای امدادرسانی در ۲ نوبت طی ماه های گذشته، خاطرنشان کرد: انبارهای امدادی با توجه به وسعت، پراکندگی و حادثه خیز بودن منطقه با ۲۸۴ تخته چادر و برخی اقلام زیستی واستقرار آنها در خانه های هلال روستایی برای خدمات رسانی بیشتر تقویت شده است.

باباپور با اشاره به دستور العمل اسکان و تغدیه در زمان حادثه، اضافه کرد: جمعیت شهرستان فیروزکوه بر اساس آمار سال ۹۵ در حدود  ۳۳ هزار نفر برآورد شده بود درآن زمان باید امکانات برای ۲ درصد از حمعیت آسیب پذیر تامین می شد و با توجه به افزایش جمعیت در حال حاضر امکانات اسکان و تغذیه برای ۱۰ درصد جمعیت آسیب پذیر تامین شده است.

با توجه با افزایش جمعیت و بر اساس دستور العمل تامین اسکان و تغذیه در زمان حوادث و بر اساس دستور العمل باید اسکان و تغذیه را که مهم ترین موارد پس از بروز حوادث هستند را برای ۱۰ درصد از این جمعیت آسیب پذیر هستند فراهم کنیم.

خانه های هلال روستایی را افزایش می دهیم

وی با اشاره به فعالیت پنج خانه هلال روستایی گفت: در شهرستان فیروز کوه ۵۵ روستا داریم و برای راه اندازی و تجهیز بیش از ۵۰ درصد روستا ها به خانه هلال برنامه ریزی کردیم و خانه هلال روستایی شهر آباد به زودی افتتاح خواهد شد.

رئیس جمعت هلال احمر شهرستان فیروزکوه در باره طرح خادم اظهار داشت: این طرح امدادی در محلات کم برخودار و روستا ها در دست اجرا است ، روستائیان محلات کم برخوردار که به شهر دسترسی ندارند در محل زندگی خود آموزش می بینند تا در زمان بروز حادثه مشکلی برای روستائیان پیش نیاید.

باباپور یادآور شد: طرح عملیاتی سراسری هلال احمر از سال ۹۱ در کشور اجرایی شده و در این طرح ما از امکانات امدادی شعبه دماوند ، شعبه سواد کوه در مازندران و شعبه سمنان در زمان بروزحوادث استفاده می کنیم و به عنوان نیروی امدادی معین به شهرهای همجوار خدمات رسانی داریم.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار