سردار میرزایی در پايان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سريعاً از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۴۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵ 07 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 17/03/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
دستگيری سارق منازل آمل 
فرمانده انتظامي استان مازندران از شناسايي و دستگيري سارق منزل و اماکن خصوصی با 24 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت، مأموران پلیس آگاهی شهرستان آمل با انجام اقدامات تخصصي موفق به شناسایی یک سارق در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اینکه متهم در اقدامی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده به 24 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی اعتراف کرد، اظهار داشت: با توجه به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در این عملیات، متهم پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.
سردار میرزایی در پايان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سريعاً از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------
دام زن شیاد برای اغفال مرد خیانتکار / سرقت به عنف 120 قطعه سکه طلا 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از سرقت به عنف 120 قطعه سکه طلا در شهرستان ساری خبر داد و گفت: شکایت همسر مرد مالباخته، پرده از واقیعت برداشت. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارگاه "علی قیصری" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی شکایت همسر مرد مالباخته در شهرستان ساری مبنی بر اینکه فردی با بیهوش کردن همسرش، سکه های طلای وی را به سرقت برد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات فنی و اطلاعاتی کارآگاهان وکارشناسان پلیس آگاهی پای یک زن مشکوک به این پرونده باز شد و مشخص شد، مرد مالباخته در پی ارتباط با یک زن در فضای مجازی مورد اغفال وی قرار گرفته است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران ، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات دریافتند، این زن پس از جلب اعتماد مرد به بهانه خرید یک باب منزل با خوراندن آبمیوه مسموم اقدام به سرقت سکه های طلا از این مرد کرد . 
سرهنگ قیصری با اشاره به شناسایی متهمه از دستگیری وی در عملیات ضربتی و غافلگیرانه پلیس با هماهنگی قضائی خبر داد و افزود: متهمه در بازجویی های فنی پلیس به سرقت 120 قطعه سکه طلا اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران در پایان با اشاره به اینکه از مخفیگاه سارق 75 سکه طلا به ارزش 11 میلیارد ریال کشف شد، خاطر نشان کرد: متهمه با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد.
-----------------------
دستگیری 212 سارق در اجرای طرح محله محور مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح محله محور به مدت سه روز و کشف 283 فقره سرقت و دستگیری 212 سارق در سطح استان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ"سید محسن جع با بیان این خبر اظهار داشت:  بمنظور پيشگيري از روند صعودي سرقت اجراي طرح محله محور استاني به مدت 72 ساعت توسط ماموران انتظامی سطح استان به مرحله اجرا در آمد.
وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی در اجرای این طرح ، موفق به دستگیری 212 سارق و کشف 283 فقره سرقت شدند، افزود:در طرح مذکور40 خرده فروش دستگیر و قریب به4کیلوگرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری 50 معتاد متجاهر نیز خبر داد و تصریح کرد: توقیف 172 خودرو و 42 موتور سیکلت و همچنین دستگیری 145 نفر با جرائم مختلف از دیگر دستاوردهای این طرح بوده است.
سرهنگ جعفری در خاتمه با اشاره به دستگیری مجموعا 562 نفر محکومین متواری در این طرح گفت: اجرای طرحهای پاکسازی و ناامن کردن محیط برای مجرمان و جلب مشارکت مردمی از اقدامات کلیدی در برقراری امنیت پایدار و کاهش سطح جرایم به ویژه سرقت محسوب می شود.
----------------------
کشف 10 هزار بسته توتون و تنباکو قاچاق در قائم شهر 
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف بیش از 10 هزار بسته توتون و تنباکو قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی توتون و تنباکو قاچاق در یکی از انبار های سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قائم شهر پس از انجام تحقیقات میدانی با اخذ دستور قضائی به محل مورد نظر اعزام و پس از بازدید از این انبار، موفق به کشف 10هزار بسته توتون و تنباکو و 53 عدد قلیان شارژی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در ادامه با اعلام اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال براورد کرده اند.
سرهنگ خادمی در پایان با بیان اینکه انبار موصوف برابر دستور قضائی پلمب شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده حمل و نگهداری کالای قاچاق، سریعا از طریق سامانه 110 پلیس را در جریان قرار دهند.
---------------------
پلمب کارگاه تولیدی روغن موتور غیرمجاز در چالوس 
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 15هزار لیتر روغن موتور تقلبی خبر داد و گفت: یک کارگاه تولیدی غیرمجاز انواع روغن موتور در آن شهرستان پلمب شد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تولید و فروش روغن موتور های تقلبی توسط فردی در یک انباری در حاشیه شهر چالوس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک انبار تولیدی غیرمجاز روغن موتور و محل نگهداری کالا شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه به همراه نماینده دادگستری و اداره صمت، متهم را دستگیر و در بازدید از این انبار، تعداد  15 هزار لیتر روغن خودرو و 5 هزار و 166 عدد انواع فیلتر و صافی بنزین را کشف کردند.
سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه تعداد 2 دستگاه پلمپ و وکیوم، بطری های خالی و برچسب کالا از این انبار کشف شد، ارزش ریالی کالای مکشوفه را بالغ بر20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل تولیدی کالا پلمب شد.
-------------------------
كشف3 تن چوب جنگلی قاچاق در بهشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در خلیل شهر آن شهرستان، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" در تشريح اين خبر، گفت: ماموران کلانتری 12 خلیل شهر در پی دریافت خبري مبنی بر اینکه فردی در منزل مسکونی خود اقدام به دپوی چوب قاچاق کرده، بررسي موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر،افزود: پس از هماهنگي های قضائي، ماموران متهم را دستگیر و در بازرسی از منزل وی،3 تن چوب جنگلی قاچاق كشف كردند.
سرهنگ عنایتی در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب، مراتب را سریعاً از طريق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند
-----------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی در سوادکوه 
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری 4 سارق و کشف 7 فقره سرقت از اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشریح این خبر بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند، موفق شدند 4 سارق را شناسايي و دستگير كنند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با بيان اينكه متهمان در بازجویی اوليه به 7 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف كردند، تصریح کرد: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.
سرهنگ اکبری ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی از جمله خانه باغ‌ها، از آنها خواست برای مراقبت از اموال خود از نگهبان و تجهیزات بازدارنده از جمله دوربین مدار‌بسته استفاده كنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.
---------------------------
با کودک خود چگونه رفتار کنیم؟ 
بسیاری از افراد با فرزندان خود بگونه ای رفتار می کنند که والدین خودشان با آنها همان رفتار را داشته اند،این موضوع می تواند به این دلیل باشد که آنها دارای والدینی تاثیر گذار بوده اند. 
این والدین به عنوان الگوهایی که با رفتارشان بر تربیت فرزندان خود تاثیر گذار بوده و صرف نظر از درست و یا غلط بودن این رفتارها، گاهی رفتارچندین نسل بعد را نیز تضمین کرده و حتی بصورت فرهنگ خانوادگی از نسلی به نسل دیگر انتقال داده اند.
گاهی افراد با سرمشق گیری های نادرست رفتارهایی را در ذهن خود نهادینه می کنند که برای کودکان خانواده استرس زا بوده و موجب اضطراب و درماندگی آنها می شود.
از آنجایی که استرس و اضطراب تاثیرات منفی ای مثل آسیب به ساقه مغز و کاهش قدرت یادگیری و در نهایت کاهش سطح هوش فرزندان دارد، بنابراین باید با فرزندان خود بگونه ای رفتار کرد که هیچ آثاری از این اختلالات در ذهن آنها رخنه نکند.
نخستین گام باید استرس را از خود دور کنیم و سپس با ذهن آگاهی کامل به این نتیجه برسیم که شاید سبک فرزندپروری مان که همان سبک فرزندپروری گذشتگانمان است، غلط بوده و اکنون باید بادیدی باز به موضوع نگریست.
بسیاری بر این اعتقاد هستند که چون خود خیلی خوب تربیت شده اند باید به سبک گذشتگان توجه خاصی نشان داد ویا همان را ادامه داد، این درحالی است که تربیت و آموزش و همچنین خوب و بد در موضوعات رفتاری امری نسبی بوده و افراد باید بدانند همیشه فضا برای پیشرفت بیشتر وجود دارد.
بنابراین نخستین گام همان پذیرش بی قید و شرط کودک می باشد، با پذیرش بی قید و شرط کودک به وی عزت نفس را هدیه داده و اعتماد بنفس کودک را در سطحی بسیار مطلوب افزایش می دهیم.
بعد از پذیرش بی قید و شرط و عزیز بودن کودک، روش تشویق و تنبیه نه به معنای اعمال خشونت بلکه به معنی ارائه پاداش و محرومیت برای کودک را باید در پیش گرفت.
کودک اینگونه می آموزد که باید برای رسیدن به خواسته ها و نیازهای خود تلاش کند و با تلاش می تواند به اهداف و یا پاداش خود دست یابد.
نباید فراموش کرد که ارائه تشویق و تنبیه مناسب باید به موقع و در زمان مناسب صورت پذیرد تا تاثیر مناسبی بر جهت دادن به رفتار کودک بدهد.
از سویی دیگر وقتی کودک از سوی والدین خود بویژه مادر بی قید و شرط مورد پذیرش قرار می گیرد،آغوش مادر و حتی کانون گرم خانواده برای وی تبدیل به بهترین و آرام بخش ترین مکان ها خواهد شد که در آن به نهایت آرامش می رسد.
بنابراین حین سرپیچی کودک مادر با تحریم موقت فرزند از آغوش خود می تواند به راحتی و با شرط و شروطی آسان و کوچک و البته به موقع رفتار فرزند خود را جهت دهد.
اینگونه فرزندان برای جلب نظر والدین خود تلاش کرده و مهر و محبت والدین برایشان بی نهایت ارزشمند بوده و برای رضایت پدر و مادر تلاش خواهند کرد.
وقتی هم که فرزندتان به مراحل بعدی رشدی بویژه به حساس ترین مرحله رشد خود یعنی نوجوانی رسید با تعامل مناسب و مهربانی خاص خود می توانید بیشترین اثرات را بر جهت دادن به رفتار وی داشته و در احساس آرامش فکری فرزند خود تاثیر گذار بوده و بدون دغدغه فرزند خود را برای رسیدن به شکوفایی کمک حال باشید.
قبل از هرچیز والدین باید بدانند تعامل بین آنها نیز بر رفتار فرزندان تاثیرگذار می باشد، چرا که والدین مهربان و تاثیرگذار خود تبدیل به الگوی موثری بر رفتار فرزندان خود شده و رفتارشان سرمشقی برای نسل بعد قرار می گیرد، بنابراین باید کانون خانواده را نیز مکانی امن و مناسب برای رشد و شکوفایی فرزندان کرد.
خوشرویی و مهربانی والدین با یکدیگر نیز بر رشد فرزندان تاثیرگذار می باشد، چرا که فرزندان به هردو والد خود عشق ورزیده و بهترین ها را برای هردوی آنها می خواهند، والدینی که حین تعارض فرزندان را وارد بازی های زناشویی خود می کنند، بشترین تعارضات و درگیری های فکری را برای جگر گوشه های خود به ارمغان می آورند.
در مقابل دیدگان فرزندان خود به گونه ای رفتار کنید که آنها باور کنند شما بهترین انسان روی کره خاکی بوده و بزرگترین افراد هستید.
از دروغ و دعوی و خشونت در مقابل دیدگان فرزندان خود جدا بپرهیزید که این رفتارها علاوه بر یادگیری تاثیراتی مثل تعارض های درونی و اختلالاتی مثل استرس و افسردگی برای کودکان و نوجوانانتان به همراه خواهند داشت.
گردآورنده: "قاسم گرجی" کارشناس ارشد روانشاسی، معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

 خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار