رییس جمعیت هلال احمرتربت جام گفت:ریزش قنات درحین لایه روبی چاه آب در روستای یخک از توابع شهرستان تربت جام منجربه مرگ دو نفرشد.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲ 10 June 2022

به گزارش خبرنگارتابناک رضوی، سعیدشیری در این خصوص اظهار کردساعت ۱۱:۳۰دقیقه صبح روزپنجشنبه ۱۹خردادماه۱۴۰۱ با اعلام خبر ریزش آوار درمسیرحفاری شده قنات و دفن دو کارگردرزیرآواربالافاصله ۳تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.


رییس جمعیت هلال احمرتربت جام درتشریح خبراین حادثه افزود:محل حادثه یک قنات قدیمی است که به دلیل بارش وسیلهای اخیردچارمشکل و نیارمندعملیات لایروبی بوده است و در حین همین لایه روبی قنات مسیری به عمق حدود۱۲مترهم گودبرداری شده که متاسفانه ریزش دیواره اتفاق افتاده ودوکارگر که درکف چاله درحال انجام کار لایروبی بودند،پس از ریزش درزیرآوار دفن شدند.

وی تصریح کرد:تیم امدادی به محض رسیدن ابتدا با توجه به نا ایمن بودن محیط کارگاه و احتمال ریزش مجدد اقدام به ایمن کردن محل حادثه کرده و سپس با استفاده از۳ دستگاه لودرویک دستگاه بیل میکانیکی وباکمک نیروهای محلی وسایرنیروهای همکاردرسایرارگان هاو با احتیاط لازم به برداشتن آوارمشغول شدند که متاسفانه پس از یک عملیات سخت و نفس گیر چندساعته باپیکر بی جان این دو نفرمواجه شده وجهت انتقال به تربت جام تحویل عوامل شهرداری گردید.

روستای یخک درحدود۳۰کیلومتری محورتربت جام صالح آباد دهستان جامرودبخش مرکزی تربت جام واقع شده است.

فتح الله برومندزاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار