همزمان با چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی از ۵۹ نمونه برتر بخش کشاورزی استان تقدیر شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 14 June 2022

به گزارش تابناک تهران، در این مراسم که با استاندار تهران، مدیران جهاد کشاورزی و جمعی از تولیدکنندگان استان در سالن اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد از ۵۹ تولیدکننده برتر بخش کشاورزی استان تجلیل و قدردانی شد.


در این مراسم از شهرام باقری تولیدکننده نمونه محصول یونجه از شهرستان اسلام‌شهر، سجاد باقرپور واحد نمونه پرورش شترمرغ مولد در شهرستان ورامین، کریم خطیبی نمونه برتر ملی واحد مرغ تخم‌گذار در شهرستان ری و محمدرضا جمشیدیان تولیدکننده نمونه ماهیان زینتی در شهرستان رباط‌کریم به عنوان چهار تن از تولیدکنندگان برتر ملی نیز تجلیل شد.


استاندار تهران در این مراسم به تلاش دولت برای اصلاح شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: نگاه رئیس جمهور حمایت از تولید است و از همین رو نیز با مدیریت دقیق و همه جانبه اصلاحات اقتصادی را در پیش گرفته است.

محسن منصوری افزود: کشاورزان نمونه‌ای که انتخاب و معرفی می‌شوند ماموریت دارند که از توانمندی خود برای بالابردن ظرفیت تولید دیگر کشاورزان استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در تهران باید بر روی الگوسازی کار کنیم، همانگونه که تاکنون این استان الگو ساز بوده و در همه زمینه‌ها الگو سازی کرده است.

استاندار تهران با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۰ درصد از ۶ هزار شرکت دانش بنیان کشور در استان تهران مستقر هستند گفت: ۷۰ درصد اقتصاد کشور نیز در این استان در گردش است.

وی افزود:یکی از کار‌ها و رویکرد‌های نظام جمهوری اسلامی، شناسایی الگو‌های موفق در همه زمینه‌ها و تکثیر آنهاست.

استاندار تهران با بیان اینکه زیر ساخت‌های این استان به نحوی است که باید به سمت کار‌های دانش بنیان برویم، افزود:از سرمایه گذاران بخش خصوصی درخواست داریم تا با توجه به نیاز‌ها و الویت‌های استان سرمایه گذاری هدفمندی در جهت حمایت از تولید داشته باشند.

سعید پازوکی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این مراسم کار و تلاش تولیدکنندگان برتر حوزه کشاورزی را فعالیتی دانش بنیان خواند و آن را کمک بزرگی برای ترویج دانش جدید در حوزه کشاورزی برشمرد.

وی افزود: استان تهران ۱۹۰ هزار هکتار زمین زیر کشت دارد که معادل ۱.۳ درصد از اراضی زیر کشت کشور است و به تنهایی نزدیک به ۵ درصد از محصولات کشاورزی در کشور را تولید می‌کند.

پازوکی با اشاره به توانمندی کشاورزان استان تهران اظهارداشت: این تولیدکنندگان، بهره برداران ویژه‌ای هستند که آخرین یافته‌های جهانی را برای تولید انواع محصولات باغی و زراعی به کار می‌گیرد و در اغلب اوقات از مروجان و پژوهشگران ما نیز پیشرو‌تر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بانک‌های ژن این استان را مورد استفاده در سراسر کشور اعلام کرد و گفت: سال ۱۴۰۰، ۲۴۰ نفر از تولیدکنندگان نمونه تهرانی انتخاب و ۱۲ کمیته برای بررسی عملکرد و دستاورد‌های آنان تشکیل و در نهایت ۵۹ نفر به عنوان برتر معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار