نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب مطالبه اصلی مردم استان از رییس جمهور است و تحقق یافتن این موضوع به حل سایر مشکلات نیز منجر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 15 June 2022

حجت الاسلام والمسلمین حسین میرزایی درباره سفر پیشِ روی رییس جمهور به استان اصفهان افزود: در صورتی که مساله آب، خشکسالی و زاینده‌رود در این استان حل شود سایر امور به دست خود مردم حل شدنی خواهد بود.

وی  افزود: اگر چالش زاینده‌رود حل نشود ولو اینکه فعالیت‌های دیگر هم از سوی کابینه دولت انجام گیرد به مانند این می ماند که کاری انجام نشده است، زیرا  منبع حیات در هر منطقه ای آب است و اگر رییس جمهور موضوع آب و جاری سازی زاینده‌رود از سراب تا پایاب را حل نکند ممکن است دیگر اقدامات مثبت به چشم مردم نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی خاطرنشان کرد: مسائل آب، خشکسالی و زاینده رود از گذشته تاکنون پیگیری شده است و چند ماه قبل که اعضای مجمع نمایندگان استان با رییس جمهور جلسه داشتند دستور تشکیل احیای زاینده‌رود از سوی رییس دولت صادر شد اما تا به امروز اقدام عملی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: به این معنی که هر آنچه قول داده شده بود در مرحله عمل، ضمانت اجرایی پیدا نکرد و پس از آن جلسه وزیر نیرو  نیز به اصفهان سفر کرد و وعده هایی داد که آنها هم عملی نشد؛  وقتی قول‌ها عملی و محقق نشود، وعده‌ها بی فایده است و بهتر اینکه قولی هم داده نشود.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی افزود: راهکارهای کم هزینه برای احیای زاینده رود، حاصل پژوهش و مطالعه، تجربیات و سوابق زیاد مدیران استان به دولتمردان ارائه شده که منتظر تصمیم و تدبیر مسوولان امر است.

وی ادامه داد: راهکارها و برنامه‌های پیشنهادی، نیاز همه ذینفعان استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد را برطرف می‌کند و این راهکارها برادرانه، مومنانه، عاقلانه، منصفانه و عادلانه در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار