رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی می‌تواند در کنترل و کاهش جرائم و به تبع آن کاهش پرونده‌های قضایی موثر باشد.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 16 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه پرویز توسلی زاده با بیان  اینکه یکی از اصولی‌ترین اقدامات دادگستری استان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تشکیل بیش از ۱۰ شورای پیشگیری در ادارات و سازمان‌ها مختلف برای ورود به موقع و جلوگیری از جرائم است، گفت: برخی از این شورا‌های پیشگیری در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل شده است و تاکنون توانسته است با تشکیل کارگروه‌های مختلف ورود جدی و قابل حلی به موضوعات داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی از ظرفیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: این شورا می‌تواند در کنترل و کاهش جرائم و به تبع آن کاهش پرونده‌های قضایی موثر باشد.

توسلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با نگاه و نظر به مصوبات گذشته شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و تاکید ویژه بر اجرایی شدن آنها، تصریح کرد: بر اساس برخی مصوبات موظفیم در سال حدود ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را دارای سند کنیم و دستیابی به این مهم نیازمند همراهی مردم و توجیه ایشان و نیز رفع تداخل است که از موانع جدی بر سر راه صدور اسناد اراضی کشاورزی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: بر اساس گزارش داده شده تاکنون از مجموع یک میلیون ۶۲۴ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی برای بیش از یک میلیون و ۵۶۴ هزار متر مربع کاداستر صورت گرفته است و در این راستا نیز ۸۲۵ مورد سند تفکیکی صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدامات خوب و قابل توجهی در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی صورت گرفته است اظهار کرد: در سالیان گذشته به دلیل وجود موانع تنها حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی در سال تعیین تکلیف شد، اما در سال ۱۴۰۰ با جدیت و پیگیری این شورا حدود ۱۶۰۰ هکتار از اراضی ملی تعیین تکلیف و سند مالکین به نام دولت صادر شد.

در ادامه این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با بیان توصیه‌هایی به اعضای جلسه، یادآور شد: یکی از مسائل مهم در کشور موضوع مصرف آب است که با توجه به ورود به فصل گرما و استفاده بیشتر همشهریان و از سویی بحران کم آبی، نیازمند اهتمام جمعی و جدی در این زمینه هستیم.

کرمی افزود:موضوع مهم و حائز توجه دیگر بحث آتش سوزی هاست که متاسفانه علاوه بر اثرات محیط زیستی، تبعات اجتماعی نامطلوبی نیز به دنبال دارد و نیازمند بکارگیری طرح‌هایی پیشگیرانه هستیم.

از دیگر موضوعات مورد توجه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ورود به موقع و مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز هم در امور اراضی و هم در حوزه راه و شهرسازی است که به گفته ایشان جلوگیری از ایجاد آن‌ها به مراتب آسانتر از قلع و قمع سازه هاست.

در پایان این نشست ضمن تاکید بر اجرایی نمودن مصوبات گذشته، برای احیا و ایجاد بستر مناسب اجرایی آن‌ها چند مصوبه دیگر به تصویب اعضا رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار