رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور، رنگ کرونایی شهرستان پیشوا زرد شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 11 July 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا، دکتر امیر امینی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس آخرین وضعیت رنگبندی اعلام شده، وضعیت شیوع ویروس کرونا در اغلب شهرهای استان تهران زرد شده و به تبع آن، شهرستان پیشوا نیز رنگ کرونایی زرد را به خود گرفته است.

وی گفت: سرعت شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر بیش از گذشته توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی را الزام‌آور کرده لذا از مردم درخواست می‌شود تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از تجمع در اماکن عمومی و سربسته پرهیز کنند، حتما از ماسک استفاده کرده و ضمن شستشوی صحیح دست‌ها و رعایت بهداشت فردی، فاصله فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر از یکدیگر را رعایت کنند.

وی افزود: تمامی افراد بالای ۱۸ سال و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال دارای نقص سیستم ایمنی و یا دارای بیماری خاص به منظور تزریق دوز یادآور به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

امینی تصریح کرد: در صورت مشاهده علائمی نظیر آبریزش و گرفتگی بینی و چشم، بدن درد و کلافگی، تب، سردرد یا چشم درد، اختلال بویایی و یا چشایی، سرفه و خس خس سینه نسبت به مصرف مایعات گرم و فراوان، سوپ، ویتامین د، ث و شربت دیفن هیدرامین اقدام کرده و اگر پس از ۵ تا ۷ روز علائم بیماری بهبود نیافت، به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، از دیروز تا امروز ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یکهزار و ۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس این گزارش در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۴۴ نفر رسید و ۳۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار