روشنفکر :
نماینده مردم بویراحمد ، دنا و مارگون : بودجه شهرستان بویراحمد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ، ۳۷ درصد رشد داشته است که این نتیجه تلاش همه مدیران اجرایی در راس استاندار و فرماندار جهادی شهرستان است که از همه تشکر می کنم .
کد خبر: ۱۰۵۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ 21 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی روشنفکر در کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد ، گفت :  نیمی از جمعیت استان در حوزه سردسیری و حدود ۳۰۰ هزار نفر در شهر یاسوج و حاشیه آن زندگی می کنند .
 روشنفکر ادامه داد : بودجه شهرستان بویراحمد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ، ۳۷ درصد رشد داشته که این اعتبارات بیشترین رشد در استان است و از میانگین افزایش استانی 9 درصد بیشتر است که این نتیجه تلاش همه مدیران اجرایی در راس استاندار و فرماندار جهادی شهرستان است که از همه تشکر می کنم .
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص بودجه ، گفت : اگر قرار است مقایسه ای صورت گیرد ، باید شرایط زمان و کشور را در نظر داشت .
روشنفکر ادامه داد : در اوج و شدت تحریم ها در حالی که بیش از ۷۰ درصد اعتبارات کشور ما متکی به نفت است و در بدترین شرایطی که کشور با آن مواجه بوده است هرچند به گفته رئیس جمهور شرایط کمی بهتر شده است اما به جایی رسیدیم که صادرات نفت ما تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز پایین آمد آن هم با قیمت بسیار پایین که گاهی فروش آن روزانه ضرر بود و اکنون برای این افزایش 37 درصدی اعتبارات شهرستان ، باید خدا را شاکر باشیم و از همه کسانی که کمک کردند تشکر کنیم .
وی افزود : خوشبختانه ظرفیت هایی که در تبصره ۱۶ و ۱۸ برای این استان رقم خورده که فقط در حوزه مسکن 960 میلیارد و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم در حوزه اشتغال بوده است که در صورت برنامه ریزی مناسب می تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند .
این نماینده مجلس گفت : اعتبارات با تلاش و مشقت زیاد به دست می آیند بنابراین مدیران باید مهارت هزینه بودجه داشته باشند . وقتی مدیر نتواند و مهارت محاسبه ای نداشته باشد قطعاً در کار لنگ می زند .
وی ادامه داد : نتایج بدست آمده از پژوهش ها نشان می دهد ، طولانی شدن پروژه ها نتیجه همین عدم داشتن مهارت هزینه بودجه و عدم شناخت مدیر از این حوزه مهم  است .
روشنفکر گفت : ۱۴ سال است که مجتمع آبرسانی با ۱۳۱ روستا برای لوداب روی زمین مانده است آن هم از زمانی که اعتبارات فراوان بود . ضمن اینکه باید این موارد هرچه سریعتر حل شود و عدم حل آن ها پذیرفتنی نیست .
 روشنفکر به وظایف نظارتی خود اشاره کرد و گفت : تکرار می‌کنم برای یک مدیر در بحث بودجه و اعتبارات ، نظارت و مهارت استفاده از بودجه لازم است که در صورت عدم وجود این شاخص ها در مدیر یک دستگاه ، از بودجه به نحو مطلوب استفاده نمی شود و پروژه پیش نمی رود که البته چنین مدیرانی در حوزه مدیریت دستگاه خود هم به مشکل برخورد می‌کنند و قطعاً مدیریت دستگاه را به انحراف می برند .
نماینده مردم بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان اعتبارات شهرستان بویراحمد گفت : درست است که در این کمیته برنامه ریزی میزان اعتبار اعلام شده از بودجه سال جاری ۱۸۱ میلیارد تومان است اما باید توجه داشت که در دو حوزه اعتبارات محرومیت زدایی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم اعتبار در حوزه راه روستایی ، آب و برخی موارد دیگر تخصیص داده شده که سرجمع حجم اعتبارات بسیار خوب است و باید برای جذب این اعتبارات برنامه منظمی داشت .
روشنفکر با انتقاد از برخی مدیران در دوره‌های گذشته اظهار داشت : در کمیته برنامه ریزی در دورهای قبل ، برخی مدیران اشتباه فاحشی کردند و سررود های شمالی و جنوبی را از لیست محرومیت خارج کردند در حالیکه مشخص نیست این مناطق چه شاخص توسعه ای داشته‌اند که از این لیست بیرون آورده شده اند ! من این مورد را برای امامزاده جعفر گچساران هم اعتراض کردم که چرا این منطقه را از منطقه محروم خارج کردید مگر چه شاخص توسعه ای داشته است؟
وی ادامه داد : در جلساتی که در دو سفر دولت و رئیس مجلس به استان داشتیم به صراحت اشاره کردیم که حاشیه نشینی بر شهر یاسوج غلبه کرده است . و گفتیم که نیمی از جمعیت استان در بویراحمد است و خدمات رسانی به این جمعیت از عهده مدیران استان هم برنمی آید تا چه رسد به شهرستان ! بنابراین برای غلبه بر این مشکلات نیاز به عزم ملی هستیم و خواستار اقدام در سطح ملی شدیم .
روشنفکر به پروژه سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت : بیش از یک دهه از شروع کلنگ زنی این پروزه گذشته است . اراضی مردم تصرف شد ، مبلمان طبیعت به هم خورده است و مطالبات مردم هم داده نشده است این در حالی است که تا قبل از یک سال گذشته این پروژه فقط حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشته اما در یک سال گذشته با تلاش های همگانی حدود ۴۱ درصد پیشرفت کرده است .
 وی به پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت : خوشبختانه کار احداث سد تنگ سرخ در مرحله اجرا ، اکنون خوب پیش می رود و البته رئیس جمهور در بازدید خود از این سد گفت که در پایان ۱۴۰۱ آب گیری می شود که من در خصوص این تاریخ اظهارنظر نمی‌کنم اما اعلام می کنم که باید به صورت اورژانسی این پروژه پیگیری شود. ضمن اینکه از هم اکنون اعلام می کنم نباید منتظر آبگیری سد ، بعد به فکر شبکه پایین دست باشیم و در این خصوص دوباره چندین سال را از دست بدهیم بلکه باید از همین حالا شبکه های پایین دست را تعریف و کار را شروع کنیم.
روشنفکر با اشاره به اینکه این همه هزینه در شهرک های صنعتی و حوزه صنعت نتوانسته مشکل اشتغال استان را حل کند افزود : ۱۰ درصد آبهای روان کشور در استان ما جاری است که به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان کار بر روی همین آبهای روان و سرمایه‌گذاری در حوزه سد سازی است که باید به این مهم توجه جدی شود .
وی به مطالبه مردم حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت : سد های وعده داده شده در بخش های این حوزه انتخابیه مورد تاکید است و مسئولان باید به این مطالبه و دغدغه مردم پاسخگو باشند .
نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود به این نکته اساسی اشاره کرد و گفت : تحت هیچ شرایطی نباید از بودجه شهرستانی برای پروژه استانی استفاده و کار شود .
روشنفکر به موضوع آب و فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت : بیخ گوش ما ، مردم مادوان و مهریان دارند از بی آبی رنج می‌برند این در حالی است که کل شبکه انتقال ۷ و نیم کیلومتر است . باید مسئولین در شورای تامین برخی مشکلات پیش آمده را حل کنند و این معضل مردم را رفع نمایند .
وی یاسوج را یک شهر بی در و پیکر دانست و افزود : در این شهر علیرغم اینکه از نعمت آب و هوای خوب برخوردار است اما هیچ ضابطه‌ای برای آن تعریف نکرده اید . متاسفانه این شهر از ابتدا درست مدیریت نشد . نباید رخسار یاسوج اکنون این وضعیت باشد !
روشنفکر ادامه داد : باید هرچه سریع‌تر ، باند دوم پل سوم ، همچنین پل چهارم بشار و تقاطع غیر همسطح مهریان به پایان برسند .
روشنفکر در پایان گفت : بارها اعتباراتی از جاههایی می‌گیریم اما اهل تبلیغ نیستیم و این موارد را بیان نکرده ایم مثلاً برای ایجاد اردوگاه در منطقه کاکان که در این جلسه مطرح شد ، رایزنی‌های صورت گرفته و اعتباراتی را گرفته‌ایم که با سردار خرمدل هم صحبت هایی شد که امیدواریم این موضوع هم به نتیجه نهایی برسد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار