رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر گفت: ارائه آموزش رعایت نکات ایمنی در مساجد و هیات های مذهبی با طرح محرم ایمن در اسلامشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 23 July 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، حسین یاری روز شنبه افزود: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای نخستین بار، طرح محرم ایمن در اسلامشهر اجرا می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شکل گیری هیات و گروه های مردمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه کربلا در مساجد و تکایای مختلف در سطح شهر و در راستای ارائه آموزش های شهروندی برای رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از حوادث، طرح محرم ایمن از سوی واحد آموزش سازمان آتش نشانی اسلامشهر با همکاری و هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرا می شود.

یاری با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به امر پیشگیری از وقوع حوادث اضافه کرد: متاسفانه هر ساله در هنگام شکل گیری هیئات و تجمعات مذهبی در دهه محرم به دلیل عدم رعایت برخی نکات ایمنی شاهد وقوع حوادث ناگواری از جمله آتش سوزی، سقوط داربست و غیره هستیم، که به دلیل عدم آگاهی شهروندان و همچنین عدم رعایت نکات ایمنی ساده به وقوع می پیوندد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر با قدردانی از همکاری و همراهی سازمانها و نهادهای ذیربط در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای طرح محرم ایمن با ارائه آموزش های مورد نظر به مدیران هیئات مذهبی، اعضای هیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج از نیمه دوم خرداد ماه آغاز شده و امیدواریم امسال با ارائه آموزش و رعایت نکات ایمنی ساده، شاهد برگزاری مراسمات سوگواری با شکوه و ایمن و به دور از هرگونه حوادث ناگواری برای عزاداران امام حسین(ع) در سطح مناطق مختلف اسلامشهر باشیم.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار