رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا گفت: به منظور سهولت دسترسی مردم به ویژه ادارات و نهادها به واکسن کرونا، طرح سیار واکسیناسیون کرونا در پیشوا آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 23 July 2022

واکسیناسیون

دکتر امیر امینی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با افزایش شیوع ویروس کرونا و ابتلا افراد به این بیماری، تزریق دوز یادآور واکسن کرونا به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده و تمام کسانی که تاکنون نسبت به تزریق نوبت چهارم اقدام نکرده و ۶ ماه از آخرین تزریق آنان گذشته، باید نسبت به دریافت دوز یادآورد اقدام کنند تا از میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری کاسته شود.

وی اظهار داشت: هر چند که تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت نسبت به تزریق واکسن دوز یادآور اقدام می‌کنند ولی شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا به منظور سهولت دسترسی مردم به ویژه کارکنان ادارات و نهادها به واکسن آماده است تا به صورت سیار در مراکز حضور یافته و نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کند.

امینی افزود: در نخستین مرحله از اجرای این طرح، کارشناسان شبکه بهداشت پیشوا به منظور جلوگیری از موج هفتم شیوع بیماری کرونا و انجام هر چه سریعتر دوز یادآور با حضور در یکی از مجتمع‌های دامپروری ، یکصد نفر از کارگران فعال در این مرکز را علیه بیماری کرونا واکسینه کردند.

وی تصریح کرد: شبکه بهداشت پیشوا آماده است تا با هماهنگی قبلی، به منظور انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال که از زمان تزریق واکسن کرونای آنان ۶ ماه گذشته باشد و یا افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله که دارای نقص سیستم ایمنی هستند، به ادارات شهرستان مراجعه کرده و واکسیناسیون را در محل کار کارکنان انجام دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا تصریح کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهید صدوقی واقع در خیابان دستجردی کوچه شهید شیرازی، مرکز خدمات جامع سلاممت مهاجری واقع در خیابان کارگر کوچه شهید رجبی، مرکز خدمات جامع سلامت جلیل‌آباد واقع در شهر جلیل‌آباد، خیابان شهید سخایی، مرکز خدمات جامع سلامت طارند واقع در ابتدای روستای طارند و درمانگاه شهید مهتدی واقع در شهرک طاق سپهر تا ساعت ۱۸ نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام می‌کنند.

وی گفت: تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی نیز در ساعات اداری پذیرای مراجعین برای دریافت واکسن کرونا می‌باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا سبد واکسیناسیون کرونا این شهرستان را شامل کووپارس، نورا، برکت، سینوفارم، پاستوکووک و اسپایکوژن اعلام کرد.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده، پیشوا در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار