استاندار یزد:
استاندار یزد از عزم جدی استان جهت ساخت پروژه های نهصت ملی مسکن در کمترین زمان، بهترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 24 July 2022

مهران فاطمی در آئین آغاز عملیات اجرایی ٣١٩٨٠ واحد طرح نهضت ملی مسکن که در ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به نگاه ویژه استان یزد به پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان یک ابرپروژه عمرانی در استان، گفت: تعداد ۱۰۸ هزار ۷۶۱ نفر در ۶ فاز و در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد، ۸۶ هزار و ۱۵۵ نفر حائز شرایط اولیه شناخته شدند.
وی افزود: از این تعداد، ۴۲ هزار ۸۷۵ متقاضی در جریان پالایش های صورت انجام شده تایید نهایی شدند.
وی با اشاره به آغاز ساخت بیش از ۶ هزار مسکن در گذشته ادامه داد: در حال حاضر تعداد کل متقاضیان استان، ۳۶ هزار و ۲۱۹ نفر است که امروز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد در ۲۰ شهر با مساحتی حدود هزار و ۲۴ هکتار آغاز شد.
فاطمی خاطرنشان کرد: از این ۳۱ هزار ۹۸۰ واحد، ۲۵۰۰ واحد مسکن کارگری، ۲۰۰ واحد مسکن محرومین، ۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی، ۹۸۰ واحد ویلایی و مابقی آپارتمانی است.
وی در ادامه از عزم جدی استان جهت ساخت پروژهای نهصت ملی مسکن استان در کمترین زمان، بهترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن خبرداد و گفت: مسائل مربوط به پروژه های این حوزه به صورت روزانه و هفتگی پیگیری، موانع احصا و تصمیمات لازم جهت حل آن ها اتخاذ می شود.
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به اهتمام جدی دولت برای کاهش فشار بر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از طرق مختلف، اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی های انجام شده با بانک ها و در راستای سرعت بخشی به روند اجرای طرح ها، مقرر گردید 30 درصد اولیه ساخت واحدها با استفاده از تسهیلات بانکی انجام شود و در ادامه آورده های مردم به آن اضافه شود.
استاندار یزد همچنین نوید پیگیری طرح ابتکاری استان یزد جهت ارائه تسهیلات و گشایش هایی به منظور کاهش سهم آورده های مردمی؛ از محل تهاتر زمین، را داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار