معاون دادگستری استان تهران:
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی صفادشت با تاکید بر اهمیت صدور احکام، اجرای حکم و تعیین مسئولیت کیفری ناشی از آن گفت: در صدور و اجرای احکام باید واقع بینی، جامع نگری و عقلانیت کاملا حاکم باشد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 25 July 2022

به گزارش تابناک تهران، حاجی رضا شاکرمی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگاه بخش صفادشت با تاکید بر این موضوع که محور پایداری هر کشور نیروی آموزش دیده فعال و متخصص می باشد گفت : یکی از خصوصیات قاضی شجاعت است و این شجاعت از درون ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه قاضی شجاع با حکم خود قطع نزاع می کند، افزود: مردم برای اجرای عدالت باید نقش ایفا کنند و یکی از نقش های موثر آنها در جامعه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد. 

شاکرمی گفت: با صدور و اجرای حکم توسط دادگستری ممکن است اصل نزاع در ذهن افراد باقی بماند در حالی که صلح و سازش ریشه نزاع را می خشکاند. 

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران بیان داشت: آموزش عمومی مردم در مسائل حقوقی و کیفری یکی از ضروریاتی است تا حداقل های مورد نیاز به مراجع قضایی را بدانند و به کجا مراجعه کنند. 
وی در ادامه ارتباط چهره به چهره با مردم را از برنامه های مهم و اولویت مسئولان قضایی دانست که باید به آن اهتمام داشته باشند.

شاکرمی با اشاره به رای  وحدت رویه دیوان که تغییر کاربری را جرم آنی تلقی می کند گفت: ضروری است تا در خصوص حفظ حقوق بیتالمال در اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری ها برنامه ریزی شود و به پیشگیری از وقوع جرم در این زمینه اهمیت داده شود. 

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر مسئولی ترک فعل می کند جای دارد تا مقام قضایی ورود نموده و اگر مردم بر اساس مشکلاتی که دارند اراضی زراعی را قطعه بندی کرده و به فروش می رسانند  باید از تغییر کاربری و سو استفاده سودجویان پیشگیری کرد.

وی در این مراسم از مسئولین خواست تا از تولید و سرمایه گذاری های مشروع  و مرتبط با آن از کارگران حمایت  نمایند و افزود : محور پایدار هر کشوری نیروی آموزش دیده ، فعال و متخصص است.

غلامرضا نوفرستی رئیس جدید بخش صفادشت در مراسم معارفه خود به عنوان رییس حوزه قضایی بخش صفادشت با اشاره به عملکرد و تجارب پیشین گفت: موضوعات مورد تاکید ریاست کل دادگستری استان و معاونان قضایی را در برنامه کاری قرار داده و اجرای برنامه های سند تحول و تعالی قوه قضاییه  مورد توجه قرار می گیرد.

نوفرستی گفت: ممکن است مسئولیت فی نفسه ارزشی نداشته باشد و سمت های اعتباری دست به دست شوند اما بهره مندی از این فرصت به عنوان یک هدیه الهی برای خدمتگزاری بیشتر به مردم مغتنم و ارزشمند است. 

اسفندیار رنجبر رئیس حوزه قضایی بخش صفادشت با ارائه گزارشی از عملکرد شش ساله خود از تمامی همکاران قضایی و اداری که وی را برای خدمت رسانی در مسیر عدالت گستری یاری کردند تشکر کرد.

حجت السلام و المسلمین مهدی خوبرو امام جمعه بخش صفا دشت در این مراسم با اشاره به حجم پرونده های وارده به دادگاه گفت: با مراجعه به شعب دادگاه ها و مشاهده  انبوه پرونده را وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم که این موضوع،  کار در دادگاه ها را بسیار مشکل و طاقت فرسا می کند.

نوفرستی رئیس جدید حوزه قضایی صفادشت شد

در پایان این مراسم که با حضور حاجی رضا شاکرمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری، سید رضا سجودی معاون قضایی و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، کریمی فرماندار شهرستان ملارد، حجت الاسلام خوبانی امام جمعه شهرستان ملارد، حجت الاسلام خوبرو امام جمعه صفا دشت و دستگردی بخشدار صفادست و برخی از مسئولان قضایی و مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی این حوزه قضایی برگزار شد از زحمات اسفندیار رنجبر تقدیر و غلامرضا نوفرستی به عنوان رییس جدید حوزه قضایی بخش صفادشت حکم انتصاب خود را از معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار