کد خبر: ۱۰۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 04 October 2015

به گزارش تابناک ایلام ،هادی کرمی امروز اظهار داشت: امسال یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای خدمات رسانی به محله پیچ عاشوری پیش‌بینی شده است.

عضو شورای شهر ایلام گفت: به دلیل کمبود درآمدهای شهرداری تا این لحظه نتوانسته است وارد عملیات اجرایی و عمرانی پیش‌بینی شده در این منطقه شود و تا این لحظه یک ریال در این منطقه هزینه نشده است.

وی ادامه داد: امیدوارم در نخستین فرصت بتوانیم به وعده‌هایی که به مردم این منطقه از شهر ایلام ارائه شده جامه عمل پوشانده و این نیازمند همکاری و تعامل بیشتر مسئولان امر در ارائه کمک‌های مالی به شهرداری ایلام است.

این مسئول اضافه کرد: بدون کمک‌های مالی دولت امکان اجرای برنامه‌های عمرانی در شهر ایلام وجود ندارد چون درآمدهای شهرداری ایلام کفایت اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر و مطالبات به حق مردم را ندارد.

کرمی تصریح کرد: در بازدیدهایی که در منطقه پیچ عاشوری صورت می‌گیرد بارها با درخواست‌های مردمی مواجه شده که تاکنون نتوانسته‌ایم به این درخواست‌ها توجه کنیم و عمده مشکل در حوزه کمبود اعتبارات است.

عضو شورای شهر ایلام در خصوص پیاده راه خیابان طالقانی گفت: مناقصه اجرای این پیاده راه برگزار شده و پیمانکار مربوطه نیز مشخص شده و طی روزهای آتی با مراجعه به شهرداری و انعقاد قرارداد این طرح وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد اولیه شورای شهر ایلام برای اجرای این طرح شبکاری بوده که امیدواریم به این شیوه عمل شود چون در طول روز عبور و مرور زیادی در منطقه وجود دارد و خیابان طالقانی یکی از مناطق مرکزی و اصلی شهر ایلام محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این طرح شامل فضای سبز ، آب‌نما، المان‌های شهری شامل نیمکت و سطل زباله و چراغ‌های مدرن و ... است و طول پروژه نیز 240 متر است و از تقاطع فرمانداری شروع و تا چهار راه سعدی ادامه دارد.

کرمی تصریح کرد: این طرح با هدف زیباسازی و ترویج فرهنگ پیاده‌رویی و استفاده کمتر از خودرو به منظور کاهش بار ترافیک معابر اصلی شهر ایلام اجرایی و محقق خواهد شد و یکی از نیازهای اساسی و اولویت‌دار شهر ایلام محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر ایلام گفت: افزون بر این بر اساس مکاتبه‌ای که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده استان ایلام ملزم شده که در مرکز استان و شهر ایلام اینچنین طرحی اجرایی و محقق شود.

وی ادامه داد: حفظ تندرستی و ترویج فرهنگ ورزش پیاده رویی و ... از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بوده که توسط شهرداری ایلام و اعضای شورای شهر ایلام اجرایی و محقق می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برای استفاده بهینه مردم از این طرح نیز پارکینگی در نظر گرفته شده و در حال حاضر به صورت موقت استفاده شده و در آینده نیز این پارکینگ‌ها دایمی خواهد شد.

کرمی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود چهار ماه طرح پیاده راه طالقانی اجرایی و محقق شود و تقریبا در دهه فجر امسال افتتاح و راه‌اندازی شود. البته با پیمانکار مربوطه و ناظران هماهنگ شده این طرح در اسرع وقت اجرایی شود.

عضو شورای شهر ایلام با بیان اینکه در چهار راه سعدی تنها ورودی از مسیر خیابان تختی است، گفت: در حین اجرای این طرح نیز سعدی جنوبی دو طرفه شده چون حجم ورودی خودور به سعدی جنوبی کمتر شده و این امکان برای دو طرفه کردن سعدی جنوبی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: برای ارتباط جنوب خیابان سعدی با شمال این خیابان اجرای دو طرفه کردن این مسیر ضروری به نظر می‌رسد که در دستور کار مسئولان امر در راهنمایی و رانندگی و شهرداری ایلام است.

این مسئول اضافه کرد: خیابان‌های ورودی به چهار راه سعدی نیز به شیوه گذشته بوده و هیچ تغییری در آنها روی نمی دهد جز اینکه خیابان سعدی جنوبی دو طرفه و خیابان طالقانی نیز به پیاده راه تبدیل می‌شود.

کرمی تصریح کرد: برای استفاده بهینه از دو طرفه شدن سعدی جنوبی یک لاین به صورت تعریض معبر به خیابان سعدی جنوبی اضافه شده تا تردد در این مسیر راحت‌تر از گذشته شود.

عضو شورای شهر ایلام گفت: سعی شده با اجرای این طرح زیبایی خاصی به مرکز شهر ایلام داده شود چون شهر ایلام از حیث داشتن المان‌های شهری بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: شهرداری ایلام با مشکلات و محدودیت‌های مالی مواجه بوده و امسال نیز در حوزه اعتبارات با کمبودهایی مواجه هستیم که امیدواریم با همکاری مسئولان امر مشکلات شهر ایلام را برطرف کنیم.

این مسئول اضافه کرد: به بازاریان شهر ایلام در محدوده طالقانی وعده می‌دهم که با اجرای این طرح هیچ مشکلی از حیث درآمدی برای بازاریان به وجود نیاید بلکه درآمد آنان نیز مطلوب شود.

کرمی تصریح کرد: در اجرای این طرح یعنی پیاده راه سازی خیابان طالقانی یک لاین برای امورات ضروری از جمله حمل و نقل بار مغازه‌ها و تردد دستگاه‌های خدمات‌رسان در نظر گرفته شده که مغازه داران و بازاریان منطقه به هیچ‌وجه در این راستا نگرانی نداشته باشند و تنها در این منطقه ارتباط عمومی قطع می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار